Skördare

Timberjack 770 -00 svårstartad

13 inlägg 3096 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timberjack 770 -00 svårstartad

tjohej  
#734398 Har problem med att den har blivit svårstartad, får Inge riktig snurr på motorn så får dra länge innan den hostar igång, samma när den är varm men ibland går den igång direkt när den är varm. Har bytt startmotorn å nya batterier men är samma ännu. Någon som har några förslag vad jag ska kolla eller byta?



   TS
Avatar Fallback

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

tallen100  
#734402 Förmodligen dålig kontakt, börja kolla jorden i chassit och gör rent..

Avatar Fallback

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

AKKAMAAN  
#734406 Prova med startkablar mellan batteriets pluspol och startmotorns plusanslutning, samt från batteriets minuspol till startmotorns minus/jord-anslutning eller när liggande jord i motorblocket. Snurrar det inget bättre då så kan det vara några brunna lindningar i startmotorn. Snurrar det för fullt så tar du bort startkabeln för plusanslutning och prova igen med bara startkabel för minus/jord. Nu ska du få fram i vilken krets, plus eller minus, du har dålig anslutning/kontakt

Avatar Fallback

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

Denny  
#734407 Efter samma inköp som dina så va det bara huvudströmbrytaren på min gamla 868😔🤥

Avatar Fallback

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

moshult  
#734474 När jag var utför samma problem så var det tändningslåset som var slut.

Avatar Fallback

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

tjohej  
#734730 Tack för tippsen, har provat stoppat startkablar från batteriet till startmotorn men ingen skillnad, köpt nytt tändningslås och ingen skillnad. Så får nog kolla alla kablar från batteriet ordentligt. Någon annan idé??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

Heavy_D  
#734733 Det kan ju vara fel även på nya batteri? Har du prövat koppla på ett extra batteri?

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

machonisti  
#734781 Trodde en gång på ett allvarligt motorhaveri sökte länge och gav upp (valmet 411 motor).
Efter en resa till skellefteå på ett par veckor hade lite grön ärg uppkommit mellan en polsko och kabel.
Små löjliga enkla fel... men jäklar om man inte råkar tänka rätt.

Avatar Fallback

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

tallen100  
#734785 Ja det där är lurigt, och ibland kan kablarna oxå behövas bytas fast dom ser fina ut på utsidan.
Småsaker kan göra underverk.

Avatar Fallback

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

Anton k  
#734787 Det är ingen pump som inte lastar av så startmotorn ska dra runt det med?

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

Salomonsson  
#735649 Har det löst sig?har liknande problem på min 770.fast det verkar vara något annat.typ precis som den surar ner sig när man kör på starten,Eller kanske stopp solenoiden. 🤔

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

machonisti  
#735651 Tjohej verkar fått snurr!

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770 -00 svårstartad

Salomonsson  
#735653 Vad va problem

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).