Skördare

dasa4 gul box D4CU

3 inlägg 2747 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

dasa4 gul box D4CU

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#718123 Hej jag undrar om någon här vet hur man ändrar can bus signalen från kontakt 1 D418 till kontakt 2 D418 på gula boxen D4CU som går till röd box D418. För kontakt 1 är död men sätter jag kabeln på kontakt 2 så lyser röda boxen som den ska men på datorn i hytten visar den fel 128 = ingen kontakt med can-bus.



   TS
Avatar Fallback

Re: dasa4 gul box D4CU

skogsintresse  
#718681 Hej! Är du säker på att det är canbus som är fel på? På ett Sp agg är det utgångar 2,4,6,8 som används och varje utgång har egen can bus adress som programmet bestämmer. Dom kan man inte flytta till något annan utgång då blir det fel på kontakterna i boxarna. Har du provar att öppna locket och kolla lödningar på utgång 1? Har du tur så är det ström ut från kontakt och den kan du sno från någon annan utgång. // Joakim

Avatar Fallback

Re: dasa4 gul box D4CU

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#718705 Kretskorten är ingjutna , det verkar som strömförsörjningen är död på ordinarie utgång

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).