AKKAMAAN skrev:"H09", vilken maskin är det?
Börja med att avgöra om det är elfel eller hydraulikfel....
När maskinen INTE rör sig har du då strömsignal till elventilerna på hydrostatpumpen?
Om inte så har du ett elfel
Om du har elsignal så måste du kolla om rätt STRÖMSTYRKA (milliAmpere, mA) går till elventilen.... Brukar vara variabelt mellan ca 150 mA upp till ca 350 mA beroende på vald körhastighet. Detta värde kan variera med olika system.
Att mäta "live" strömstyrka kräver lite kunskap. Du behöver en plug-in adapter eller också måste du "operera" in dig på kablaget. Om du inte förstår vad jag menar med detta så ska du nog anlita hjälp med handgriplig felsökning.
Om så är fallet att strömstyrkan är riktig så har du troligen nåt fel på det hydrauliska servotrycket som sköter "växlingen" på hydrostaten. Det trycket brukar ligga på runt 30 bar men kan variera lite upp och ner beroende på system.
Det kan också vara så att servoventilerna kärvar men ett sånt fel är osannolikt att det kommer samtidigt på både fram och back ventilen
alias skrev:
Du tror inte att det är Steber/Tigercat H09 som avses?
AKKAMAAN skrev:"H09", vilken maskin är det?
Börja med att avgöra om det är elfel eller hydraulikfel....
När maskinen INTE rör sig har du då strömsignal till elventilerna på hydrostatpumpen?
Om inte så har du ett elfel
Om du har elsignal så måste du kolla om rätt STRÖMSTYRKA (milliAmpere, mA) går till elventilen.... Brukar vara variabelt mellan ca 150 mA upp till ca 350 mA beroende på vald körhastighet. Detta värde kan variera med olika system.
Att mäta "live" strömstyrka kräver lite kunskap. Du behöver en plug-in adapter eller också måste du "operera" in dig på kablaget. Om du inte förstår vad jag menar med detta så ska du nog anlita hjälp med handgriplig felsökning.
Om så är fallet att strömstyrkan är riktig så har du troligen nåt fel på det hydrauliska servotrycket som sköter "växlingen" på hydrostaten. Det trycket brukar ligga på runt 30 bar men kan variera lite upp och ner beroende på system.
Det kan också vara så att servoventilerna kärvar men ett sånt fel är osannolikt att det kommer samtidigt på både fram och back ventilen
forest. skrev:
ska mäta strömmen på kontakterna antar att de varierar beroende hur man ställt hastighets ratten?