Skördare

Ponsse släpper uppgraderad Scorpion skördare 2021

5 inlägg 3310 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ponsse släpper uppgraderad Scorpion skördare 2021

Fredrik Reuter  
#700248 Som du kanske har sett på reklamen, bland annat här på Skogsforum så kommer den Finska skogsmaskinstillverkaren Ponsse med skogsmaskinsnyheter 2021. Enligt en ny sida på deras sajt så handlar om det om en uppgraderad variant av deras skördare Scorpion. Det finns knapphändigt med information hittills men en uppgradering av Scorpion får ändå anses som relativt stort.

Ponsse Scorpion lanserades 2013 och har under sina snart 8 år på marknaden blivit en storsäljare. Redan efter tre år på den Svenska marknaden så rullade över 100 Scorpion i den Svenska skogarna, något som vi diskuterade i tråden Ponsse Scorpion King. Ponsse själva kallar Scorpion sitt flaggskepp bland skördarna.

Bättre ergonomi, bättre sikt och en ny hyttdämpning är några saker som nämns inför lanseringen. En annan punkt är att de med denna uppgradering tar en mer holistisk syn på miljön. Kan man ana en hybridlina i nya Scorpion tro?

Vi får gissa fram tills den 24 februari då släppet av den nya skogsmaskinen är.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ponsse släpper uppgraderad Scorpion skördare 2021

Torbjörn Johnsen  
#701300 Ponsse la upp en ny film nu inför lanseringen. Inte så mycket som syns men ni som har järnkoll på Scorpion kanske ser nåt?


Användarvisningsbild

Re: Ponsse släpper uppgraderad Scorpion skördare 2021

Pållen  
#701964 Instrumenteringen är flyttad och bakrutan ser större ut

Användarvisningsbild

Re: Ponsse släpper uppgraderad Scorpion skördare 2021

skogsjan695xl  
#702425 Större och fler rutor framåt och lägre paneler. Active crane.

Användarvisningsbild

Re: Ponsse släpper uppgraderad Scorpion skördare 2021

Fredrik Reuter  
#702432 Här finns mer info om uppgraderingen: Ponsse Scorpion får kranspetsstyrning i ny version 2021

Diskussioner kan vi också ta i den tråden så jag stänger denna.

   TS
 Tråden låst  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).