mån 21 dec 2020, 00:47#688454
Joffe skrev:Alla vätskor är som skall vara. Emellanåt när ackukablar varit lösgjorda startar den normalt. Kan det vara att elventiler till körningspumpen är helt vinklade och därför orkar inte snurra?
I så fall har det uppståt en "frysning" i utvinklat läge från föregående körning vilket är osannolikt då maskinen då måsta ha gjort motorstopp på dieselmotorn. Hydrostatpumpen vinklar ut med srervotryck som kräver att dieselmotorn är i gång....
Om 260-maskinen är av en tidigare årsmodell så är arbetshydrauliken av typen konstanttryck med manuell avlastning via elkontaktbrytare till en elventil. Om Dieselmotorn går så tungt att startmotorn inte orkar dra runt den så är det nog en kombination av dålig kräm i batterierna och/eller att inte avlastningsventilen fungerar
Är du säker på att startmotorns tillslag kopplar in batterierna till startmotor-kolen?
Så här sa en av de tidigare instruktionsböckerna
1608507917_startknapp_shuntventil_konstanttryck.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Man lär så länge man undervisar...
//Per A