Skördare

Problem med Timberjack 3000 dator

2 inlägg 2407 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Problem med Timberjack 3000 dator

Oneplus  
#642711 Hej!
Skruvar gammal skogsmaskin ihop med min far.
Maskinen har stått ett längre stund och nu när vi skall köra igång den igen har vi stött på ett problem som vi tror vi har diagnostiserat men vet ej hur vi skall åtgärda.

Det är en FMG 1870 basmaskin med timberjack 3000 dator samt 762B aggregat. Datorn signalerar fel på h22 pin 1-3 vilket enligt datorn vara fel hänfört till "Matarvalsar öppna".

Maskinen är dock kopplad som h22 pin 1-3 där kontakten skall styra Färg C (urea, oinkopplad). I böckerna står det att i Kanada använder man H22 pin 1-3 till "matarvalsar öppna" och kopplingen är helt annorlunda för HHM mot aggregat och för funktionerna som fungerar verkar det stämma överens mot "Timberjack 3000, Attachment".

Maskinen är kopplad enligt bifogade bilder för "Elanslutningar Timberjack 3000, 1270" men datorn är inställd så att den tror att HHM är kopplad enligt "elanslutningar Timberjack 3000, attachment". Finns där någon inställning för att ändra mellan dessa två i Datorn?

Elanslutningar Timberjack 3000, 1270
Bild


Elanslutningar Timberjack 3000, Attachment
Bild




   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med Timberjack 3000 dator

Oneplus  
#643559 Löste sig! För att växla mellan de olika kopplingsschema presenterade ovan verkar "Kapa ventil 2" ha påverkan under aggregatinställningar.

Vilket bör vara ganska logiskt då separata ventiler finns för att styra sågmotor och svärd ut för sig i 1270-schemat och tidsrelä används för attachment-schemat för att få fart på kedjan innan svärdet matar ut.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).