Skördare

Driftuppföljningsfiler Timbermatic 300

3 inlägg 2182 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Logmax bild

Driftuppföljningsfiler Timbermatic 300

Bröderna byman  
#637585Har sedan ett antal månader haft en JD 1070D med TM300. Sjukt nöjd med att ha den hittills då det blir betydligt smidigare med alla dessa borrträd och vindfällen. Har även fått gjort en del gallringar som annars inte hade blivit gjorda.

Nu till min fråga...

Vilket/vilka program använder man för att öppna de produktionsuppföljningsfiler som sparas ner när man avslutar ett objekt? Om jag inte missminner mig är det .prf & .dri-filer.

Har hittills trixat lite och sparat ner dem som .pdf-filer, men idag gick inte det då datorn klagar på fel i parametrar och sedan hänger sig TM300...

Hur är det med uppdateringar av programvaran (TM300), finns det och behövs det?

TS

Re: Driftuppföljningsfiler Timbermatic 300

AKKAMAAN  
#637666SilviA är väl programmet som klarar de allra flesta av apteringsdatorernas datafiler inkl TM300

Re: Driftuppföljningsfiler Timbermatic 300

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#637739JD har ju ett eget behandlingsprogram Timber Office men är inte gratis precis...
Gällande uppdateringar så kommer nån ibland.men mest när nåt ändrar gällande kommunikation med skogsbolagen.tex senast här i Finland när mätninglagen ändrades gällande hur man mäter diameter på första biten så skulle alla maskiner uppdateras.
I samband med det så kan ibland en del nya finesser följa med,du kan förstås kolla med en jd tekniker vilken version du har och om det finns nyare samt ev nytta i förhållande till kostnad

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).