Skördare

El schema fmg 0470

2 inlägg 2669 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Logmax bild

El schema fmg 0470

nilaszettlin  
#619815Hej jag söker el schema till en fmg 0470 eller om någon vet hur mycket det som skiljer 0570
har problem med torn tilten datorn får signal från paletterna och jag har skiftat hirschman hattarna på hyd paketet
och felet flyttar sig samt att el gasen lag av i går motorn går på tomm gång har mätt pedalen och bägge vrid potarna
men inget fel. Har varit bra om man har kunnat kolla kabel nummer å sånt när man håller på och mäter 🙏

TS

Re: El schema fmg 0470

AKKAMAAN  
#619914Du behöver en sån här mätadapter
ELFA har dessa mätadaptrar
1579458598_hirschmannadapte.jpg

1579458598_hirschmannadapte2.jpg

eller också måste du ta isär Hirschmann kontakten för att kunna koppla in mätinstrumentet. Uppenbarligen så är det den elektriska delen som felar och för förstyrventilernas funktion är det "Strömstyrkan" som är avgörande vanligen runt 100 mA till 400 mA variabel strömstyrka beroende på potiontiometer position och motorvarvtal. Rätt strömstyrke kurva är kritisk för rätt funktion och allt styrs från "Styrförstärkaren".
Du kan även tillverka en egen adapter och spara typ 800SEK
Enklare variant
1579458597_hirschmann-adapter5svensk.jpg

En mera avancerad variant
1579458597_hirschmannadapterelfa.jpg

Plug in indikeringslampor kan bara indikera aktivitet, även om en glödlampa kommer att variera sken med olika strömstyrka. Denna glädlampadapter är hemgjord, och visades på ÖSA skolan redan på 1970-1980-talet
1579458597_hirschmann_gloedlampa.jpg

Lysdiodadaptern är iofs mera slimmad men mindre användbar än glödlamp-adaptern då den inte visar ändra ljussken så tydligt.
1579458597_hirschmann-adapter3.jpg

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).