Skördare

Rottne H8D...

19 inlägg 5157 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rottne H8D...

bodaedet  
#620313 Driften blev bättre med uppdateringen, nu har min gått relativt bra mot andra jag hört om.
Den har alltid gått mycket bättre än gamla H8an.
Det jag inte tyckt om är att man måste ha gasen i botten om nått hjul gått mot nått hinder och något annat slirat, annars har inte antispinnen funkat. Sen har den inte haft nån ork, har den fått tag plötsligt har motorn dött. Allt detta verkar vara borta med uppdateringen.
Har hört om några som fått justera trycken i transmissionen ganska rejält också.

Tack för omtanken om mitt lilla finger, det funkar att köra, allt omkring jobb går sakta med en hand 😉

Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

snurra  
#620314 Krya på dig du i Bue

Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620361
bodaedet skrev:Driften blev bättre med uppdateringen, nu har min gått relativt bra mot andra jag hört om.
Den har alltid gått mycket bättre än gamla H8an.
Det jag inte tyckt om är att man måste ha gasen i botten om nått hjul gått mot nått hinder och något annat slirat, annars har inte antispinnen funkat. Sen har den inte haft nån ork, har den fått tag plötsligt har motorn dött. Allt detta verkar vara borta med uppdateringen.
Har hört om några som fått justera trycken i transmissionen ganska rejält också.

Tack för omtanken om mitt lilla finger, det funkar att köra, allt omkring jobb går sakta med en hand 😉

Det är så jag upplever maskinen som du beskriver. Jag vill ju kunna smyg köra den framåt eller bakåt när man ska över något hinder. Och inte att den ska små sprätta innan antispinnen kopplas in. Men det går kanske nu med den nya pogramvaran.

Jag är förövrigt nöjd med min h8d (går som en dröm i hydrauliken).

Har du egs 406 eller logmax 3000t?
Är din h8d bland de första (serie R636**)??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne H8D...

bodaedet  
#620379 Har Logmax på min. Har en senare serie 637**

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).