Skördare

Rottne H8D...

19 inlägg 5152 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne H8D...

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619644 Undrar ifall någon har erfarenhet av Rottne h8d? Maskinen har ju varit i drift på marknaden ett tag nu. Skulle vilja höra lite synpunkter!
Hur tycker ni att den går i transmision och nivellering?



   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

Helmer95  
#619773 Den vi har här sig bäst på plan mark. Klättrar inte över något hinder alls utan kedjor. Samt ett par byten av pump till transmissionen under det första året gör ju att det inte riktigt blir aktuellt med nån mer blå maskin på firman

Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619865 Har haft min h8d i en månad nu. Har samma uppfattning. Tycker den slirar lätt hela tiden. Den gamla typen av transmision fungerade bättre att backa med än den här. Om det nu inte är fel på min maskin då förstås.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne H8D...

bodaedet  
#619882 Du ska nog få ut nån att titta på maskin, vet flera som har haft/har samma problem. Har haft min i 1år snart, den går mycket bättre än den gamla, det finns fortfarande saker att jobba på får uppdatering på programvaran till transmissionen i morgon.

Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619911 Ska höra med service imorgon. Här om dagen så stod den å slira på bakhjulen när jag skulle backa bakåt på plan mark. Fick sedan se att det var en stubbe bakom höger framhjul på 20-30cm. Men det ska ju den klättra över utan något meck, kom över när jag diffade fullt å saxade maskinen. Tycker inte att det ska behövas. Blir ju inte särskilt skonsamt mot mark och rötter.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619913 Vad har du för kedjor? De ska nog ha riktiga broddkedjor när de är så lätta.

Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619920 2par 10,5mm pewag året om. Jag är ingen nybörjare på beståndsgående skördare.😉 Detta är min fjärde rottne.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619924 Det är bredare hjul på dem numera? Onödigt breda kanske? Hade en TJ 570 med väldigt smala hjul. Vinglig var den men nog drog den.

Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619933 Med allt regn som vi har nu förtiden så vill jag inte ha smalare däck. Har haft 17,5*25 tum, 500/60*26,5 och 600/55*26,5. Före drar 600 alla dagar i veckan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619940 Då flyter säkert H8:an som en kork. Men nån ska väl ändå skota efter dig?

Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620169
bodaedet skrev:Du ska nog få ut nån att titta på maskin, vet flera som har haft/har samma problem. Har haft min i 1år snart, den går mycket bättre än den gamla, det finns fortfarande saker att jobba på får uppdatering på programvaran till transmissionen i morgon.

Fick du någon uppdatering av transmisionen??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne H8D...

bodaedet  
#620189 Japp, men jag har inte testat än. Satt på akuten med en krossad lillfinger topp.
Återkommer i morgon

Användarvisningsbild

Re: Rottne H8D...

sundelius  
#620229 Ajdå, det lät inget trevligt
Krya

Avatar Fallback

Re: Rottne H8D...

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620243
bodaedet skrev:Japp, men jag har inte testat än. Satt på akuten med en krossad lillfinger topp.
Återkommer i morgon

😲Krya på dig.
Ja återkom gärna med utlåtanden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne H8D...

totte  
#620276 Attans otrevligt! Hoppas det läker sig snabbt och bra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).