Skördare

Aptor 20 och keto 51

7 inlägg 3478 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Aptor 20 och keto 51

skogsintresse  
#602165 Hej! Hjälper en bekant att starta upp en Lännen med Keto 51 och Aptor 20 styrsystem. Har lite problem med bla diameter.
I grundkalibreringen så ställer jag in min dia 45mm ( ca 518 pulser) och max 340mm (1000 pulser). Problemet är att jag i körläge får väldigt konstiga värden. Stäng visar ca 40 mm men när jag pulsöppnar matarvals så visar den inget värde. Har jobbat en del med andra styrsystem i jobbet men dettta är helt nytt för mig. Fråga är om pulsvärden känns rimliga?
Diametergivaren räknar i fönstret man ställer in grundkurva. Har inte lagt in några vären mellan min o max men man borde väl på en rak kurva eller är det något annat som spökar. Har kollat givaren löst och såvitt jag kan se så räknar den rätt. // Joakim



   TS
Avatar Fallback

Re: Aptor 20 och keto 51

Forestboy  
#602228 Intressant, vad är det för Lännen? Gärna bilder 😀

Avatar Fallback

Re: Aptor 20 och keto 51

Blondin 750  
#602248 Är stången och plastmedbringaren ok? Har du testat att öppna/stänga i menyläget där alla brytpunktsvärden står? (alla värden mellan min-Max) Jag kan ordna en bild på mina värden men det kanske inte sker idag.

Avatar Fallback

Re: Aptor 20 och keto 51

skogsintresse  
#602398 Drivningen från pulsgivaren verkar funkar då jag har minvärde ca 520 pulser och 1000 pulser fullt öppet. Men jag har inte lagt in några brytpunktsvärden mellan min o max. Kanske behövs det för att till en kurva som visar dia. Hade varit intressant att veta om pulsvärdena är rimliga. Har fått veta att det ska vara ca 1000 fullt öppet men stängt vet jag inte.

   TS
Avatar Fallback

Re: Aptor 20 och keto 51

Blondin 750  
#602470 Om jag inte minns helt fel så har jag 536 på min (stängd)och 1000 på Max, så det är nog rimligt.

Avatar Fallback

Re: Aptor 20 och keto 51

skogsintresse  
#602490 Tack för kortet Kommer vara till stor hjälp. Då vet jag att det funkar. Lite handhavande fel plus att jag nog behöver lägga till fler värden på brytpunkten. Hoppas jag får tid till helgen att kolla vidare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Aptor 20 och keto 51

skogsintresse  
#620371 Hej! Datorn som jag håller på med har trasiga apt filer. Har tilgång till aptfiler men inte möjlighet att flytta över dom på disket. Är det någon som har möjlighet att fota av apteringssetup, redigering av prismatris och kanske ett par kort på hur prislistan och apteringen ser ut. Är lite novis att programera prilistor och matriser. Sen ska nog allt hoppa igång.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).