Skördare

Valmet 901 aksellås

3 inlägg 2009 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 901 aksellås

Gjermund Helge  
#601138 Har en eldre 901, og når jeg løfter hytta så løfter den også det ene bakhjulet. Maskinen er fra et dødsbo, så jeg har ingen erfaring med den fra før. Regner med at det er intern feil i den ene sylinderen. Jeg skjønner heller ikke hvordan bryteren for aksellåsen skal fungere. Må jeg holde den nede for at akselen skal være låst, eller er det ett trykk for på og ett trykk til for av?
Mangler manual til maskinen, men ser at den kan lastes ned fra forumet bare jeg har postet et innlegg.
Finner kanskje svaret der.
Ser i forumet at det flere som har trøbbel, så jeg prøver å lese litt der.
Gjermund Helge.



   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901 aksellås

SkogsKuben  
#624234 På de gamla 901orna så är pendelaxeln paralellkopplad med hyttnivleringen. du låser pendelaxeln genom att vrida hytten/kranen. troligtvis nått där som inte vill

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 aksellås

Gjermund Helge  
#625262 Takker for svar, dette skjer jo nå hytten kjøres i endestilling. Funker når jeg skjønte det. Har lastet ned manualen som ligger her på forumet, og det forklarte ganske mye. Har igjen litt utfordring med at kranen er on/off når maskinen er kald. Men litt varmkjøring og strøm av/på så funker det igjen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).