lör 26 okt 2019, 15:41#592618Jag har bytt slangarna till värmebatteriet och nu får jag inte vätskan att cirkulera i systemet. Jag har sugit vakum i systemet och sen fyllt på kylvätska med Biltemas kylvätske påfyllare,ändå cirkulerar det inte. Är det någon som vet om något knep för att få i gång cirkulationen? Jag tror att vattenpumpen är i skick, för den kylde bra innan jag blev tvungen att byta slangarna pga.läckage.
Skördare
FMG 0470 kylproblem
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
lör 26 okt 2019, 16:16#592626Det där är ju ett problem som beror på höjdskilnaden med placeringen av värmepaketet på taket. Därför sitter det en cirkulationspump monterad på maskin. Den är tänkt att användas vid start av kall maskin för att hjälpa igång cirkulationen och styrs av en knapp på instumentbrädan.
Saknas den på din maskin?
Saknas den på din maskin?
lör 26 okt 2019, 16:35#592630Jag köpte den förra hösten så jag har inte så stor erfarenhet av den men förra vintern var inga problem, bara att starta så kom värmen efter en liten stund. Jag tror inte att den har någon extra cirkulationspump,iallafall har jag inte behövt det förut.
TS
sön 27 okt 2019, 18:38#592784
Ibland gör man saker omedvetet vilket komplicerar felsökningen om man konsekvent svarar "nej" på frågan....
Tips: kolla att knappen står i rätt läge, och fortsätt utredningen efter detta....
Domppi skrev:Ska se efter imorgon men jag har aldrig rört nån knapp för den
Ibland gör man saker omedvetet vilket komplicerar felsökningen om man konsekvent svarar "nej" på frågan....
Tips: kolla att knappen står i rätt läge, och fortsätt utredningen efter detta....
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A
mån 28 okt 2019, 16:04#592922Var just och kollade som snabbast vid maskinen, det finns inte någon pump till vänster om motorn. Däremot kommer det ut en slang ur motorblocket som är pluggad med ett skarpt veck med buntband och går vidare till ett t stycke på ena slangen till värmebatteriet. Jag tror att dieselvärmaren har varit inkopplad på den slangen. Dieselvärmaren har aldrig varit monterad så länge jag haft den. Får ta nya tag till helgen.
TS
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar