Skördare

Valmet 901 1987 Dapt 517 SP 451 LF

3 inlägg 1967 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 901 1987 Dapt 517 SP 451 LF

Daniel Hjelmberg  
#591230 Hej jag har fått frågan om intresse finns för en gammal 901a 1987a med ett sp 451lf på.
Problemet är att det varit inbrott i maskinen och någon har stulit spakarna i maskinen, det sitter Dapt 517 i maskinen. Paletterna finns kvar men spakarna är borta, är det ens ide att försöka få liv i maskinen?
Aggregatet köptes 2007 av sp som ett fabriks renoverat och har max gått 1000h sedan dess.

Med vänlig hälsning Daniel



   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 1987 Dapt 517 SP 451 LF

Fredrik Reuter  
#591241 Hej,
Vet du bara vad som suttit där innan det blev stulet och att det kan köpas antingen nytt eller beg så borde det inte vara några problem. Det finns flera här på Skogsforum har kunskap om systemen.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 1987 Dapt 517 SP 451 LF

Daniel Hjelmberg  
#591245 Hej maskinen som är till salu är av ett dödsbo och maskinen skall ha byggts om i samband med att aggregatet byttes 2007 till mini spakar. De har hittat en ny spak i kartong som fanns men aldrig bytt, vilket är en fördel då vi vet vilken typ de satt i.
Tyvärr så när de stal spakarna så bröt de sönder konsolerna som paletter och spakar satt i, går säkert och tillverka/ köpa beg.
Maskinen har stått i 2 år men motorn har startas utan problem, sedan är det vanliga med gamla maskiner :-) inga bromsar ,div elfel mm lär läcka här och var .-)
Maskinen står idag ute på en skogsväg och är lite svår att flytta och framförallt provköra!
Det positiva är att jag känner säljaren, fördelingslåda bytt, åk pump, nivelerings cylindrar, alla slangar och kabel i kran 700 hjul och skapligt aggregat.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).