Skördare

Felkod Timberjack 1270 B

13 inlägg 4316 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Felkod Timberjack 1270 B

Timberjack 1270  
#588313 Hej
Finns det någon kunnig och vänlig själ som kan ge en glad amatör hjälp? Jag har problem med mitt skördaraggregat 762 B på min Timberjack 1270 B -99.
Datorn är en 3000. Problemet ligger i att aggregatet lever sitt eget liv kan man säga, rätt som det är startar matarvalsarna och knivarna går ihop.
När jag trycker öppna så ligger ändå något på i hydrauliken för den kräver gaspådrag och det låter.
När jag slår av hydrauliken så kan problemet försvinna en stund för att sedan helt oberäkneligt dyka upp igen efter fyra stammar.
Från och till visas följande felkod när problemet uppstår, "Output H2 1-3 err".
Med vänlig hälsning
Frustrerad



   TS
Avatar Fallback

Re: Felkod Timberjack 1270 B

AKKAMAAN  
#588438 Maskinen har ju lastkännande hydraulsystem för själva krankörningen. När tex kapni g eller matning skall ske så sker en tryckpåställning så att max pumptryck erhålls. Det är troligen bland annat denna tryckpåställning som spökar om hydrauliken är belastad efter du tryckt öppna...
Lär finnas en Timberjack 3000 instruktionsbok i fil-biblioteket där du kanske kan hitta mera hjälp för din error felkod

Avatar Fallback

Re: Felkod Timberjack 1270 B

AKKAMAAN  
#588441 Ur instruktionsbokens felkod-tolk
Del 3 sidan 6-13

1569445429_screenshot_20190925-140129.png

Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Timberjack 1270  
#588483 Tack Per, verkligen! Jag ska forska i detta efter helgen, återkommer med resultat. 😤

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Timberjack 1270  
#589274 Hej Per
Tack igen för hjälpen, har löst problemet 🚜 😤

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Fredrik Reuter  
#589276 Kanon, vad var felet? Hjälpte felkodsförklaringen ovan?

Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Timberjack 1270  
#589277 Felet var en kortslutning/smuts/fukt i trädvalsväljaren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Timberjack 1270  
#598302 Hej Fixat det gamla problemet. Nu har jag ett nytt, skördaren svänger bara åt höger. Felkoden jag får är "output line damage 42" någon som har lösningen? Det är ju inte kul att köra runt runt :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

hemhuggare  
#598311 Låter ju som fel på utgång 42 borde gå att hitta nånstans i elschemat sen är ju frågan var på maskinen den finns

Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Timberjack 1270  
#598325 Tack men det blir jag inte klokare av. Lyckas inte hitta nåt på det elschema jag har.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Gardsgott  
#787699 Jag hade liknande problem med min 1270.
Det visade sig att kran kabeln för can bussen var dålig.
Efter jag bytte den försvann det problemet.

Avatar Fallback

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Tralsmo  
#787704 Nu har ja ingen erfarenhet av timberjack.

Men är de fel på canbuss så kan man få helt orelevanta felkoder som pekar på allt möjligt.
Det är min erfarenhet.

Användarvisningsbild

Re: Felkod Timberjack 1270 B

Gardsgott  
#787707 Jag fick inget mer problem med maskinen än ute på aggregatet. Men knivarna kunde helt plötsligt öppna sig vid frammatning mm. Det var väldigt skumma fenomen i bland. Jag mätte kran kabeln två gånger och alla trådar var med de mätningarna men tredje gången så fick jag förhöjt motstånd i en av kablarna och då beslutade jag mig för att byta den och efter det så har det inte varit problem med aggregatet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).