Skördare

Timberjack 3000 skärm

9 inlägg 3395 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timberjack 3000 skärm

Kent5903  
#575952 Skärmen är helt död och lysdiod på modul lyser blinkande gult. Någon som har tips? Aggregatet 745 fungerar inte.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 3000 skärm

Fredrik Reuter  
#575998 Om skärmen är svart (helt död) så skulle jag kolla strömförsörjningen till den först. Hur började problemet för dig?

Avatar Fallback

Re: Timberjack 3000 skärm

Kent5903  
#579667 Har precis köpt den. Systemet verkar leva. Hhm blinkar som den ska och de andra modulerna också. En fråga. Är det på det sättet att man måste starta ett objekt på datorn för att få igång aggregatet? Skärmen har spänning fram men jag kan ju inte starta ett jobb när den är helt svart.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 3000 skärm

hemhuggare  
#579677 Jag har för mig att man måste ha ett aktivt objekt för stt kunna köra. Ang skärmen kolla med koppom jag köpte en begagnad där för några år sen

Avatar Fallback

Re: Timberjack 3000 skärm

Kent5903  
#579682 Tack för ditt svar. Jag är mycket tacksam för all hjälp. Ett helt nytt system för mig. Har ett par ösa 250 e med dapt 310 och dom kan jag. Vad tror du en skärm kostar?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 3000 skärm

Micke r  
#579858 Det sitter en vrid knapp på 3000 skärmen som man ändra hur starkt skärmen ska lysa.
När jag körde en sån maskin fick man alltid vrida på den vid start.

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 3000 skärm

hemhuggare  
#579873 Precis som micke skriver så sitter det en ratt på högergaveln på skärmen där man justerar ljusstyrkan på skärmen. Annars med tanke på att minnet är bra men kort så vill jag minnas att jag fick ge ca 3000 för en renoverad skärm

Avatar Fallback

Re: Timberjack 3000 skärm

stevegus  
#685626 har liknande problem,mcm blinkar gult,skärmen lyser men händer ingenting

Avatar Fallback

Re: Timberjack 3000 skärm

stevegus  
#692259 Hur gick det fick ni ordning på skärmen?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).