I videon nedan så kan du se valda delar från visning, även ett kortare klipp när man avverkar med C164. Jag fick ett samtal med dagens förare av 951 med C164, Mikael Sundling som berättade att han kört en del med nya C164. Det som imponerar mest är dragkraften vid matning. “Står man lite fel så orkar inte svängkransen till hytt och kran att hålla emot när det drar iväg”.
Motorerna är nu i alla former av Steg 5 modell för att klara emissionskraven för 2019. I Komatsus fall betyder detta att de nu har partikelfilter. Trots att filtret tar utrymme så har de ändå lyckats få in det i den nya motordesignen och som du kan se i videon så ser det rent, snyggt och organiserat ut i motorrummen. Bränsleförbrukningen kommer vara i paritet med tidigare Steg 4 motorer enligt Komatsu.
Förutom nyheten C164 så är en nyhet också att det tvåhjulsdrivna aggregatet S132 nu får Constant Cut.
Här är som sagt en första video, mer info kommer löpande…
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto