Skördare

Rottne 2004 EGS400 Problem med matning

3 inlägg 2330 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne 2004 EGS400 Problem med matning

EmilBlixt  
#569451 Hej, har problem med våran Rottne 2004 98-årsmodell med EGS 400 aggregat, matning back fungerar alltid men matning fram funkar alltid när knivarna är i öppet läge men endast ibland i stängt läge. Ifall man sågat precis så funkar det inte att mata fram oavsett läge. Funderar på om det kan vara elfel. Nyligen bytt svärdhuslagring och verkar som att felet kom i samma veva som det men känns konstigt att det skulle gjort någon större skillnad för matningen. Gammal maskin dock så mycket kan ju vara fel :(( Tacksam för svar! :grin: :grin:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 EGS400 Problem med matning

skogsjan695xl  
#569456 Kan vara så att givaren till svärd ute inte är rätt justerad. Om datorn tror svärd är ute går bara back. Sen iof att fram går med knivar öppna är konstigt isf.

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 EGS400 Problem med matning

Fredrik Reuter  
#569485 Se ovan! 👍
Det tror jag också på. Varit ute för detta några gånger själv på 402 och då var det givaren till svärd-ute.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).