Skördare

Lärling

1 inlägg 1659 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lärling

Petterssonen  
#560314 Tja
Mitt namn är Johan Pettersson 31 år. Jag jobbar i dags läget åt skara/götene kommun som naturvårdare mestadels av arbetsuppgifterna är manuell huggning samt röjning med röjsåg förutom på sommaren då vi mestadels slåttrar ängar. Men det är också mycket mera runtomkring som uppstammning/beskärning i och med att jag har mycket samarbete med andra inom skogsbruket som skogsmaskinförare, ekologer, biologer, arborister mm så har jag snappat upp en hel del vetskap om skog och mark det är viktigt känner jag för mig som inte har någon utbildad inrikting jag har alltid varit farsinerad av skogen sen jag var liten och vill lära mig mer hela tiden.
Men är nu inne på mitt fjärde år och känner nu att jag vill ta steget och sätta mig skördarhytten.
Då jag alltid hört att jag är så lättlärd och envis så tänkte jag.
För mig att gå maskinförarutbildning på skola i nu läget funkar inte delvis att det inte finns nära nog och skulle inte få ihop det familje mässigt därför tänkte jag att jag skickar ut detta som en ansökan om att få gå som lärling hos någon här i Skaraborg.

Har motorsågs och röjsågs kort erfarenhet att köra Traktor med huggarvagn
Har även arbetat tidigare som Mekaniker inom Maskin och hydralik.
Även Datorkunnig.

Mvh Johan Pettersson



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar