Skördare

Fem tips vid köp av skördare

9 inlägg 9192 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fem tips vid köp av skördare

Fredrik Reuter  
#553967 Skogsforum blev tillfrågade av Klaravik.se att ge tips och idéer när man ska köpa begagnad skördare. De flesta vet att detta kan vara komplext och innebära många utmaningar, det vittnar mååånga trådar om här på Skogsforum. Att då få in detta på en minut video är en utmaning, minst sagt.

Men vi gjorde ett försök och resultatet finns nedan, det visade sig vara ganska smidigt också eftersom Klaravik har sitt huvudkontor i Karlstad. Och när vi ändå är igång så kan vi kanske se denna tipsvideo som en början på en tråd som ger fler tips än de i videon, då kanske det blir en riktigt grym tråd tillslut!





   TS
Avatar Fallback

Re: Fem tips vid köp av skördare

AKKAMAAN  
#553998 Kanonbra presentation!
En liten detalj om den engelska texten...
Drivlina=Driveline

Användarvisningsbild

Re: Fem tips vid köp av skördare

Fredrik Reuter  
#554059 Hej,
Tack, jag meddelar de som publicerat videon: https://www.klaravik.se/

   TS
Avatar Fallback

Re: Fem tips vid köp av skördare

Anton k  
#554237 Med tanke på att klaravik har ett ganska konstigt försäljningsätt utan visning och väldigt knapphänt information om varor så undrar jag varför dom har bett dig göra den här videon? Är det till dom själva när dom besiktigar maskiner så dom kan ge en vettig presentation. Ska man våga o köpa en skördare på klaravik så anser jag att det ska vara väldigt förmånligt pris om man inte får en visning av skördaren med ägaren av skördaren som kan berätta om olika fel o brister samt vissa knep o lösningar på olika problem som inträffat. Visst kan någon som säljer på blocket stå o ljuga en rakt upp över öronen men det känns bättre o få ett ansikte på nån som använt maskinen o kan berätta lite om den.

Avatar Fallback

Re: Fem tips vid köp av skördare

hardman  
#554244 [emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Fem tips vid köp av skördare

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554245 Föredömligt kort film, bra öppning inför fler diskussioner och faktakoll.
Lite mer träning framför kameran så du känner dig mer avslappnad och
ser gladare ut vore ju ett plus men inget krav.

Avatar Fallback

Re: Fem tips vid köp av skördare

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554256
Slurfi skrev:Föredömligt kort film, bra öppning inför fler diskussioner och faktakoll.
Lite mer träning framför kameran så du känner dig mer avslappnad och
ser gladare ut vore ju ett plus men inget krav.


Låter som du är med i Idoljuryn =))

Avatar Fallback

Re: Fem tips vid köp av skördare

AKKAMAAN  
#554289
Anton k skrev:......så undrar jag varför dom har bett dig göra den här videon? Är det till dom själva när dom besiktigar maskiner så dom kan ge en vettig presentation.

Jag tolkar det som att Klaravik vill ha ett "köpare-säljare-tillverkare-neutralt råd" till potentiella maskinkunder. Tycker definitivt de har valt rätt "man för jobbet"....

Användarvisningsbild

Re: Fem tips vid köp av skördare

Fredrik Reuter  
#554307 Hej,
Ja, jag anser att Akkamaan är inne på rätt spår, det var min känsla.
Sedan får de ju förhoppningsvis en del erfarenhet av att göra en sådan video (om nu vi kommer med bra råd osv när den görs).

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).