Skördare

Valmet 901.2

21 inlägg 4407 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valmet 901.2

Kse  
#547790 Ta lös båda generatorerna och lämna in till nån som kan testköra dom.

Avatar Fallback

Re: Valmet 901.2

Tralsmo  
#547803 Hej
Byt generatorer.
Billigare och smidigare.
Jag gav ca 1500kr st på rätt ställe.
Då funkar de å tar bara ett par timmar åbyta

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901.2

avverkning  
#547834 Har du någon bra tips vart

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901.2

Tralsmo  
#547838 Köpte mina på Lindströms elektriska i Växjö, som ja alltid brukar då sånt här krånglar för mej.
Men ja lämna en av generatorerna till dom så dom kunde beställa efter orginalet.

Har haft med dom å göra i många år å dom är bra.

Tänkte bara på en sak,, jag förutsåg ju att batterierna laddade ur sig för dej eftersom du bytt dom. Om inte så är det ju inte säkert att det är generatorerna.

Om du ha för långt te Växjö så ring å kolla med dom. Dom kanske vet va du ska vända dej där du bor. Minns inte va han heter som äger det. Va ju ett tag sen nu. De ä en mindre firma med bara 3 4 anställda men dom har alltid varit hjälpsamma å fixat åtmej med humana priser.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901.2

avverkning  
#547842 Ok
Jag ska ringa imorgon och lyssna
Tack för tipset

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 901.2

totte  
#547843
Kse skrev:Ta lös båda generatorerna och lämna in till nån som kan testköra dom.


+1 på det. Man skall aldrig byta nåt som kostar en del, förrän det är klart utrett att det faktiskt är fel på grejorna. En bra fordonselfirma skall kunna testa dom och är det diodbryggorna så bör de kunna fixa det också.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).