Skördare

Dåligt drag i Komatsus värmare!

6 inlägg 2245 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dåligt drag i Komatsus värmare!

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#535450 Upplever att dieselvärmaren i Komatsus nya skördarserie värmer hydrauloljan väldigt dåligt. Har hört att slingan i tanken är kortare än på tidigare modeller. Kylan börjar komma och det är surt att sitta o varmköra onödigt länge varje morgon, sliter på grejerna dessutom. Är det någon som sitter på info om hur man kan förbättra detta?



   TS
Avatar Fallback

Re: Dåligt drag i Komatsus värmare!

alfha  
#535483 Tycker att det är dålig värme till hydrauloljan även på min 911.3.
Hur länge brukar ni köra med värmaren?

Användarvisningsbild

Re: Dåligt drag i Komatsus värmare!

skogsjan695xl  
#535488 Byt termostaten på hydraulen. Finns servicemeddelande på ett erbjudande att byta den. Den vanliga öppnar vid 37° och nya vid 54°. Detta var pga dålig värme i hydraulen vintertid.

Användarvisningsbild

Re: Dåligt drag i Komatsus värmare!

skogsjan695xl  
#535490 Ligger under meddelande om vattenfilter för hydraulsystem om du har inloggning.
Screenshot_20181125-154104_Adobe%20Acrobat.jpeg

Användarvisningsbild

Re: Dåligt drag i Komatsus värmare!

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#535545 Ok, intressant! Men påverkar detta värmarens effekt på hydruloljan? Om oljan skulle hålla 37 grader när man kommer på morgonen vore det inga problem!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dåligt drag i Komatsus värmare!

skogsjan695xl  
#535554 Det påverkar nog inget med värmen från dieselvärmaren. Det jag märkt på vintern när man står på tomgång så blir olja kall väldigt fort och även svår att få upp i temp.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).