Skördare

Hydraultemp Valmet 911

18 inlägg 4500 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hydraultemp Valmet 911

dreamtool  
#533060 Så en uppdatering.
Det visar sig att det inte är givaren det är fel på, jag monterade den nya givaren på kabeln idag men i maxi står det ändå -10 grader, ganska lika som den förra som sitter i tanken. Efter det oroade jag mig inte mycket om att skruva loss den.
Så det måste vara någon annan konstighet, jag har dock listat ut att det är 5.8ohm per grad celcius, så ett tillägg på 87ohm, (15 grader) borde ge en korrekt temp.
Om ingen annan har en gissning vad det kan vara för fel.

Btw. Någon som vet vad det här är för switch vid tanken? (Snett ovanför hydraulkopplingen)
1541970466_20181108_133539.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraultemp Valmet 911

skogsjan695xl  
#533065 Knappen till påfyllningspumpen av hydraulolja.

Avatar Fallback

Re: Hydraultemp Valmet 911

JoTh  
#533076
skogsjan695xl skrev:Knappen till påfyllningspumpen av hydraulolja.


Snabbkopplingen bredvid är där du ansluter suglangen för att tanka hydraulolja i maskinen.

Vad det gäller tempgivaren har du något annat fel än givaren bevisligen.
Har tyvärr inget elschema så jag kan hjälpa dig på traven.
Här kommer en vild gissning från ett dunkelt minne att kolla upp!
Har för mig att det kanske var just detta fel som kunde uppstå om steggivarna var bortkopplad i datorn och matningen till givarna gick i jord och löste ut säkringen till dessa.
Kolla säkringschema för rätt säkringstorlekar och säkringarna i framförallt motorrumslådan.
Har för mig att det var någon spänningsmatning den vägen, och vet att benämningen på säkringarna inte innfattar alla avsäkrade funktioner på varje avsäkring.
Borde kanske också sitta ett motstånd i motorrumslådan.
Ett elschema bör studeras, för att komma vidare i felsökningen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).