Skördare

Gränsen mellan kubb & massa Maxi A

6 inlägg 2719 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gränsen mellan kubb & massa Maxi A

Kjerrman  
#531294 Någon som har koll på varför min Maxi A apteringsdator skiftar över till massa innan min värdet för kubb är uppnått. Min värdet är nu ställt till 100 mm men den skiftar över strax över 13. Tog lite tid innan ha fatta att vissa vården bara går och I ändra om man lämnar skördarläget och gör de I Windowsläge. Om jag sätter ner nassapriset ytterligare hugger den bara lump!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Gränsen mellan kubb & massa Maxi A

Fredrik Reuter  
#531296 Hej,
Har du prövat att öka priset på kubben?
Det kan vara bra väg att gå med tanke på fallande massaved. Katten på råttan uppåt, kanske även höja på normaltimret så inte kubben tar över efter höjning?

Användarvisningsbild

Re: Gränsen mellan kubb & massa Maxi A

skogsjan695xl  
#531313 Det är priserna över gränserna som ligger fel.
Sen att ändra kubb ner till 100mm är ingen id'e så länge du inte har en prismatris på den diameter klassen.

Avatar Fallback

Re: Gränsen mellan kubb & massa Maxi A

Kjerrman  
#531335 Har ändrat så där finns en lista från 100 mm tom 250 mm för kubb till ett högre pris än massa. Massa priset va inställt på 280 men får väl andra neråt i små etapper för och första hur den räknar. Tack för svar de är så lätt och köra fast i huvet när man sitter själv. Mattias

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gränsen mellan kubb & massa Maxi A

skogsjan695xl  
#531484 Hur gammal maxi har du i maskin.
I 3.1 (om inte minns fel) så kan du lägga in olika prioriteringar på sortimenten. Han la kanske prioriterar massa före kubb.

Avatar Fallback

Re: Gränsen mellan kubb & massa Maxi A

Kjerrman  
#531983 Hej.! Maskinen är en 05:a så ja förmodar maxin är så gammal med. Jag har satt klubben til hög prioritering mot massans normal. Kubb 550 och massa 200 och nu fungerar det ganska bra.. Men höjer jag massan upp mot verklighetens 300 börjar den välja den vilket troligen är korrekt då den mäts i fub. Hälsar Mattias i Hallands skogarna.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).