Skördare

Problem logmax med jps såg

5 inlägg 2949 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem logmax med jps såg

malåraggarn  
#523085 Får ställa in överkapet ofta, ibland en eller två gånger per dag. Dessutom är de just nu på -65mm på 250dia -40 på 150dia och -20 på 50dia.
Kan funka hur bra som helst en hel dag sen kan den helt plötsligt kapa igenom för fulla muggar, nästan till ändläge.

En sak som stör mig är att fällkapet funkar hela tiden, de är bara apteringstabellen ja måste ändra på.

Nån som har något tips? Känns ju som ett el/givarfel. Kapar den för fullt om den tappar kontakten eller nått liknande? Ja kom med tips om nån varit med om liknande. De har tydligen varit problem länge med sågen på den här maskinen.

Tack på förhand.



   TS
Avatar Fallback

Re: Problem logmax med jps såg

Lindroth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523158 Är det med oringarna till diameter drivningen? Dom kan ställa till med bekymmer fastän dom ser hela ut

Avatar Fallback

Re: Problem logmax med jps såg

JoTh  
#523166 Mitt tips är att du ber din lokala servicelämnare att kontakta den support de har att vända sig till internt i sin serviceorganisationen. Då finns det bot även på din maskin med största sannorlikhet.
Troligen beror det på vilken typ av givare du har monterad.

Avatar Fallback

Re: Problem logmax med jps såg

malåraggarn  
#523298 Jo jag har konversation med dom också

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem logmax med jps såg

skogsjan695xl  
#523303 Internt läck i svärdmatningskolven kanske.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).