Skördare

Ponsse Fox skördare uppdateras med ny version

1 inlägg 2457 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ponsse Fox skördare uppdateras med ny version

Torbjörn Johnsen  
#507744 Finska maskintillverkaren Ponsse meddelar att man lanserar en uppgraderad version av sin mindre 8-hjuliga skördare Ponsse Fox. Det finns en äldre tråd om Foxen: Ponsse Fox

Den största skillnaden för "nya Foxen" ligger i en ny modernare hytt samt att kapaciteten i motor och hydraulik har ökats. Ponsse Fox har nu en Steg IV/Tier 4 Final-motor även i Foxen vilket som för de flesta andra tillverkarna även här märks i en ökad maskinvikt. Fr o m nästa år kommer maskinerna att levereras med Steg V-motorer som uppfyller den nya nivån för utsläpp.

Andra förbättringar som anges är ökade serviceintervall, ökad tillgänglighet till servicepunkter inkl. belysning och fotsteg/plattformar.

Ponsse Fox konkurrerar i en stenhård klass av 8-hjulingar där vi även hittar Komatsus 901XC, John Deeres 1170G, Rottnes H11D samt snart även Gremos nya skördare 1050H.

Här finns en tabell där jag sammanställt skillnaderna enligt de tekniska specifikationer som Ponsse redovisar för båda modellerna:

1523474877_skärmavbild_2018-04-11_kl._21.26.58.png


Vem tror ni vinner marknadskampen av alla dessa 8-hjulingar?

Lite bilder:



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).