Skördare

Logmate 200 skärmproblem

5 inlägg 3020 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Logmate 200 skärmproblem

karlsson192  
#507269 Hoj. Har investerat en "hobbymaskin" valmet 711. Nu är har det börjat strula :surp: sitter en gammal touchskärm och övre delen tar inte när jag trycker ! Funkar lite av å till men oftast inte. Sen kan det stå HoST ERROR utan man har rört något.tog kort på eländet och speldosa i taket Lite frustrerande när man knappt rörtgrejerna. Är helt novis inom detta så tips mottages varmt.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Logmate 200 skärmproblem

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#507408 Välkommen till den gamla mobilelektronikens fantastiska värld.

Har du fått datorn att fungera , eller är det error hela tiden? I så fall kan det vara att den tappat minnet. Ser att power lyser men inte run.

Det som kan hända med en gammal touchscreen är att vissa celler dör, å då kan den bli omöjlig att navigera med.

Jag har också en Logmate 200 så jag känner igen problemen.

Avatar Fallback

Re: Logmate 200 skärmproblem

karlsson192  
#507468 Satt å kolla lite idag .
Tog ut ett Minneskort 🤔? Stog på engelska.å satte tillbaka. Starta datorn å då jävlar i mig så fick de å få igång uppbearbetning knappen :-bd . Hitta även en lös tåt i kontakten till skärmen som löddes tillbaka.har man tur så kanske det räckte :???: .
Sen eder lite synd att inte felmeddelanden står med i boken, som i det här fallet. HoST error

   TS
Användarvisningsbild

Re: Logmate 200 skärmproblem

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#507472 Hoppas att du hittat felet. Jag har också haft problem med glapp i kontakten på CPU:n i skärmlådan.

Avatar Fallback

Re: Logmate 200 skärmproblem

karlsson192  
#507716 Fick tag i en firma i Vingåker (Axdos) som har programmen kvar för logmate å lite delar 😀 . Bara ett litet tips

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).