Skördare

Hjälp! Timberjack 3000 dator och Sveaskogs prislista?

3 inlägg 2639 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hjälp! Timberjack 3000 dator och Sveaskogs prislista?

Isac  
#507095 Går det få in Sveaskogs prislista på Timberjack 3000 dator?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp! Timberjack 3000 dator och Sveaskogs prislista?

Fredrik Reuter  
#507158 Hej,
Generellt så ja, det borde gå. Problemet om man pratar apt-filer är att de kan vara skapade för en viss maskindator. Opti, Dasa, Maxi osv osv.

Har du en gammal som funkar kan man jämföra om man kollar dem i en texteditor.

Men allra bäst är ju såklart att få en original som funkar från uppdragsgivaren.

Avatar Fallback

Re: Hjälp! Timberjack 3000 dator och Sveaskogs prislista?

AKKAMAAN  
#507354
Isac skrev:Går det få in Sveaskogs prislista på Timberjack 3000 dator?

Menar du en färdigställd apt-fil så kan den behöva anpassas till maskinspecifikt. Men om den är en sån prislista som tex bonden får i handen på ett papper så kan det inte vara några problem. Men man behöver en programvara typ SilviA eller nån maskinspecifik programvara. Men det går även handknappa in direkt i Timb3000 via tg-bordet, men det är plågsamt och definitivt inte enkelt.
StanForD 2010 är ju idag den standard som alla apteringssystem är uppbyggda för att klara. Men Timberjack 3000 var ju inte på tapeten i nya maskiner år 2010. Men jag är säker på att om Sveaskogs prislista är normalt uppbyggda matriser så borde den med största säkerhet accepteras av Timb3000. Jag har gjort hundratals prislistor till Timb3000 till och med år 2000 och kunde fram till dess systemet utan och innan. Vad som hänt med systemet vad gäller uppdateringar efter det vet jag inte.
Nån här kanske vet hur länge JD har tillhandahållit programvaruppdateringar på Timb3000? Kanske det var till efter 2010?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).