Skördare

TJ 3000

4 inlägg 2364 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

TJ 3000

Kgie  
#502061 Hej.
Har en TJ 3000 som trilskas i en TJ 870.
Gamla hhm:en tappade kontakten med maskiinen och vi kunde konstatera att den var felaktig. Efter byte har vi uppdaterat den nya (begagnade) med det gröna kortet version 9:19. hhm:en visar då rätt kod i dioden som blinkar men bara någon enstaka funktion fungerar. Sågen fungerar, visar svärdläge och såg hemma. tilt upp fungerar på knappen i vänster palett, men inte i spaken.
Kör vi tangettest fungerar allt mellan paletter och dator men inte vidare ut till hhm:en.
Jag såg att det fanns en del manualer i biblioteket men hittar inegn downloadfunktion.
Vi har visserligen dokumentation till maskinen men skulle vilja se om dessa imanualer nnehåller mer information.
Med vänlig hälsning
Kjell



   TS
Användarvisningsbild

Re: TJ 3000

totte  
#502072 Tror du måste ha skrivit ett inlägg innan du kan ladda ner från biblioteket och det har du ju nu. Kolla igen!

Avatar Fallback

Re: TJ 3000

Kgie  
#502077 Jo, det löste sig med ett inlägg. Vi har en tidigare version men jag fåe läsa och jämföra. Kan nog vara madkinparametrarna som farit. Nya tag i morgon med grundinställningar. Tack

   TS
Avatar Fallback

Re: TJ 3000

Kgie  
#502171 Allt är i sin ordning igen. Ny hhm, uppdatering av program och en grundintällning löste problemet.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).