Skördare

Knäckta slangar

4 inlägg 2190 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Knäckta slangar

Supereva  
#33745 Hej!

Har problem med flådda och knäckta slangar till aggregatet på min gamla supereva. Upphängningarna här är fasta "borrade" järnklammer.Har sett att nyare skördare har en vridbar upphängning till slangarna på utskjutet.
Finns det någon som kan lägga in några närbilder, gärna på kran med dubbelutskjut. Borde väl gå att smida till sånt här själv.

Har även sett att man på vissa maskiner använder raka skottgenomgångar på andra 45 graders skottgenomgångar. Var fixar man sig en 45 gr skottgenomgång?



   TS
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33747 offtast är det ju skottgenomgång med lösa skottgenomgångs addaptar å sen 45g kopplingar på slangarna.
Ska du få det riktigt bra så är det till å kappa å göra skarvar på alla slangarna.
Då hålls slangarna upp igenom kopplingarna å inte genom att greppa dom genom klämmor runt gummit.

Avatar Fallback
Supereva  
#33802 Precis så jag vill ha det. Blir ju lite problem med "mellanslangarna" på ett dubbelutskjut då man får 45:or i båda ändarna men det går väl att losa med lösa 45:or kanske.

Tacksam om någon kan knäppa ett par bilder och lägga upp där man även kan se den ledade upphängningen.

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33915 Hej du så här ser det ut på CH8-an

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).