Skördare

Ingen kedolja timberjack 746B

7 inlägg 3465 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ingen kedolja timberjack 746B

83-35  
#495503 Idag gav kedjesmörjningen upp på aggregatet eller det kom aldrig igång imorse kollat oljetanken nästan full
Datorn dapt 517 strulade lite igår på Evan snöblandat regn hela dagen men idag funka den bra
Hur är kedjesmörjningen uppbyggd ? Ger sågen nån signal eller via datorn när sågknappen trycks in?



   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen kedolja timberjack 746B

83-35  
#497553 Har fått kedjesmörjningen att fungera hitta handbok på maskinisten i downloads så ett problem mindre men till nästa,displayen på dapt 517
Datorn är död bara bakgrundsljuset finns kvar datorn verkar fungera,kommandona via paletterna är ok finns det någon med tips på lösning? :shock:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen kedolja timberjack 746B

83-35  
#498859 Hat nu haft displayen/tangentbordet till en electronikreparatör mycket fuktskador ultraljudstvättat och fixat dåliga lödningar
Men fortfarande ingen bildvisning på displayen finns det ingen med idéer om lösningar??
Hundra euro sedlarna försvinner snabbt med nuvarande reparatör!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ingen kedolja timberjack 746B

Lindqvist  
#501523 Måste fråga var hittade du 746B handboken jag hittar den inte på maskinisten.
Nu har jag hittat den stort tack för att du tippsa.

Avatar Fallback

Re: Ingen kedolja timberjack 746B

83-35  
#501534 Ok,alltid bra att kunna hjälpa till ,men en lösning på skärm/displayvisningen till dapt 517 datorn i Evan söks
Fortfarande med ljus o.lykta tips mottages ^#(^ ^#(^

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen kedolja timberjack 746B

Tosca  
#501552 @Simba brukar kunna hjälpa där andra går bet?

Avatar Fallback

Re: Ingen kedolja timberjack 746B

karlsson192  
#507718 Prova å ringa Axdos i Vingåker .som pysslar med gamla datorer bla llite till skördare. 015112500. Fråga efter Simon. Han ska komma å hjälpa mig med Logmate .värt en chansning

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).