Skördare

Relä till fram o back 901

19 inlägg 8608 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Relä till fram o back 901

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527760 Om du vet var reläet sitter så kan du ju kolla om det har ett avtagbart lock så att man kan kika vad för kretsar som finns inuti det.
Gissningsvis är även fördröjningsdelen en standardkrets, eller något som kan ersättas med snarlika nytillverkade kretsar, bra man får tag på den riktiga beteckningen på den.

Min maskin är tyvärr 45 mil bort och jag ska inte hälsa på den i närtid, annars hade jag kunnat springa ut och kolla.

Användarvisningsbild

Re: Relä till fram o back 901

Hiab1055  
#536829 Nu fungerar fram back me spaken :-bd
Fördröjningen fungerade men i under fördröjningskretskortet sitter ett kort med uln 2003a och den hade brunnit och kortslöt så trådar på kretskortet brunnit av.
Lödde ihop dom med kablar och böt "chippet" uln2003a så fungera det.
Kosta ca 7kr på elfa så ja köpte 5st i reserv.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Relä till fram o back 901

Kommein  
#817785 Den här var jätte hjälpsam. Har felsökt en vecka och idag jag fick tipps att de är mest troligen fördröjning som krånglar ringde flera som skrotar skogsmaskiner och ingen hadde sånt.
Tog isär komponenten och ingen aning vad jag skulle göra sen. Googlade lite på flera språk innan jag hittade den här. Nu är uln2003a beställd och jag tror att jag kommer ett steg närmare på fungerande skördare.

Användarvisningsbild

Re: Relä till fram o back 901

Hiab1055  
#817833 👍 Kul
Se till o sätta 2003an åt rätt håll.
Brukar va en liten grop på ena sidan.
2003a är ett elektroniskt relä som skickar ut - när det får + eller tvärtom om ja mins rätt.
Min maskin går än sen ja böt

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).