Skördare

Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

34 inlägg 17388 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

valtra_pwr  
#552095 bruker ni fortsatt Rottne 2002/2004? gjort flere erfaringer?

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Ostjohan  
#589466 Någon som har möjlighet att kolla total bredd/höjd/längd på en Rottne 2000, borde väl finnas ifall någon har en handbok tillhanda.

Behöver måtten för hemtransport av en dylik...,och funderar om den kan rymmas innanför flaksidorna. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

hesche  
#589469 Den är under 210cm bred med originalhjul, har sålt min så har tyvärr inte kvar boken, däremot tror jag det ligger en broschyr på solhem9

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Ostjohan  
#589480 :-bd Tack för det.
Jo såg broschyren, men fanns inga mått där.

Avatar Fallback

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Amatörhuggare 62  
#589674 Kollat i arkivet, och hittat detta.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Ostjohan  
#589676 👍 den var bra! Stort tack! ,nu har jag koll på alla måtten, den borde nog passa bra på flaket.

Du verkar ha en hel del arkiverat om dessa maskiner, såg att du bidragit med information tidigare i domhär trådarna...👌

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Ostjohan  
#597171
Amatörhuggare 62 skrev:Kollat i arkivet, och hittat detta.


Amatörhuggare, Du råkar inte ha ett hydraulschema över Rottne 2000 i arkivet också. Har elschema, men skulle behöva schema över hydrauliken...

Eller någon annan vänlig själ?

Häls. Johan :-bd

Avatar Fallback

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Amatörhuggare 62  
#597178 @Johan
Kollar ikväll

Kom 4 granar till i mellan.
Inte fredag, som tänkt.

Avatar Fallback

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Amatörhuggare 62  
#597265 Tyvärr har ej sådant specifikt, hydraulschema.
Med symboler å linjer.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Ostjohan  
#597300 Just ett sånt söker jag...,det var ju synd.

Tack iaf! 🌲 🌲 🌲 🌲

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

skogsBG  
#597388 Hej !
Jag har en trave pärmar med instruktioner till Rottne 2000/2002.
Kan kolla om det finns hydraulschema där framåt kvällen. Jag är på väg att utöva lite skogsvård nu, ska jaga plantätande dovhjortar idag :-) / Bertil

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Ostjohan  
#597393 Toppen om du kollar, saknar en del sidor i mina pärmar...

Du får se upp så inte hjortbockarna börjar jaga dig istället. 😀 🌲

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

skogsBG  
#597498 Det jag har är en reservdelskatalog med sprängskiss per objekt . Inget över hela systemet typ tallrik spagetti.
Nu blir det en tur ut i naturen och försvara tallplantor igen. Hjortarna lurade mej igår och så blir det mörkt så tidigt nu. Men bara på't igen ! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000

LudwigBjörkman  
#625019
skogsBG skrev:Jag har en 2002 -95 . Den fungerar bra till vedhuggning och 1:a gallring . Maskinellt har det inte varit några bekymmer , men man blir snart ett känt ansikte på slangverkstan .
Det som har strulat lite är elen. I elskåpet till höger om hytten finns en massa reläer som kan ha dålig kontakt med varmgång som följd . Kolla där så det inte är mycket klippt och skarvat.
Om mätsystemet är S90 finns ett minneskort med backup-batteri . Batteriet måste bytas vart annat år enligt instr-boken . Kolla att mätningen fungerar annars måste kortet laddas om hos Rottne .


Jag behöver låna den här tråden. Har en Rottne 2002 från 95 som gått något hektar om året i förstagallring. Har väl gått förvånansvärt bra och ingenting har gått sönder. Har dock inte lagt någon större energi på datorn, utan har nöjt mig med att kunna kapa och arbeta upp ett träd på ”mitt sätt”.

Nu har jag en kompis som är mer insatt i skördare och bad mig byta batteri i minneskortet. Efter att jag bytt batteri så öppnar sig en rad nya funktioner som jag inte hade innan, men datorn beter sig konstigt och jag kan inte nollställa datorn så att aggregatet tiltar upp. Behöver jag ladda om kortet och hur och var gör jag det?

Mvh Ludwig

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Rottne 2000/ KÖPT nu kommer fler frågor

Ostjohan  
#625058 Som det låter, så Antar jag att du har nyare system än mig..., är det Grangärde aggregat du har?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).