Envisa kanin.. ingen framgång ännu.
Nåja mätt lite idag.
Hög/låg brytare och kretsen som går från brytaren till motorumslådan är hel. Med tändning på får rätt kabel för låg resp högväxel spänning i motorums lådan.
@JoTh, stort tack för svar, önskar jag hade dina kunskaper!
Så det ska alltså gå en kabel från brytaren till VJU? Ser inget sånt i elschemat.. finns en sån kan brott där vara hela problematiken. I brytaren har jag två spänning in, två ut till motorumslådan för H/L och en för att mata spänning till kran och arb.gas. kanske missat nån kabel men inget det står i elschemat om !?!
Har dålig koll på hur VBU, VJU och Maxi är kopplade mot varandra och vars dem får signal in/ut mot olika funktioner. Allt hade varit så mycket lättare om man till 100% kunde flödet på styrsystemet.
Speciellt hur flödet ser ut vars Maxi hämtar signal om funktioner är på/av, tycker det borde vara VBU/VJU men har inga böcker om hur/vars in/ut signalerna i VBU/VJU sitter.
Någon som vill ge en snabb generell förklaring? eller ännu bättre om det finns elchema och manual för VBU, VJU och Maxi att ladda ner
.
Det luriga med högväxeln eller att Maxi indikerar högväxel (haren lyser) är att
Arbetsgas och krankörning fungerar, om högväxeln vore i bör den bryta kretsen och strömmen till dessa brytare.
Plus att Maxi tillåter logga in på område och förare samtidigt som haren lyser vilket gör att aggregat funktionerna inte fungerar, i detta läge om brytaren klickas på högväxel så kastar Maxi ut en från område/förare så bara varv och klocka syns.
Allt tyder på en spökkabel jag inte ser mellan brytare och VJU precis som du säger JoTh.
Skulle jag bara veta vad och vars det signaleras för haren i Maxi kanske man kunde stänga av eller manipulera eller tom åtgärda problemet. Men saknar som sades all tänkbar litteratur till VJU,VBU och Maxi...