Sida 3 av 3

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: sön 24 jun 2018, 20:49
av neslund
Nu står den redo för nedmontering av oket.

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: sön 02 dec 2018, 21:14
av neslund
Åtgärdat lite elfel.

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: sön 02 dec 2018, 21:15
av neslund
Nya rutor 😀

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: sön 02 dec 2018, 21:19
av neslund
Nytt tak med skärmar för att leda bort vatten och kunna fälla in ledramper inunder.

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: sön 02 dec 2018, 21:42
av Førland
Det blir bra,spennende renovering du gjør.følger tråden med stor interesse :-bd

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: tor 27 dec 2018, 09:50
av neslund
Har löst massa elfel, nu är det spak renovering då lyft på bom slutat fungera.

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: lör 05 jan 2019, 23:30
av neslund
Ute på provtur. Kap, av och på diff samt midjelåsning ur funktion. Annars börjar det mesta vara åtgärdat. Ska även byta ut bra dieselvärmaren till en webasto.

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: sön 06 jan 2019, 19:43
av neslund
I dagsljus. Rotatorn fixad, nu funkar diff samt hög/låg växel. Måste fixa svärdmatning samt grip stäng.

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: mån 12 aug 2019, 20:07
av Forestboy
Halloj, jag har en lännen 740 grävlastare med samma symptom att den vill smyga iväg fast man har ställt på fritt. Vilket pumpmärke sitter i valmet 701 ?

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: sön 01 dec 2019, 10:52
av neslund
Hej ursäkta det sena svaret, inte varit inne på ett tag. Det sitter en rexroth.

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: sön 01 dec 2019, 16:15
av Forestboy
Tack, okej lännen min har sauer/stenstrand pump..

Re: Valmet 701, hydrostat problem

Postat: mån 02 dec 2019, 20:42
av josip
Min Lännen C100 visar små tendenser till detta också när oljan är kall. Inte så att det stör ännu, men hmm.
Vad jag förstått är det oftast hydrostatpumpens "vagga" vars lagring börjar bli glapp. De äldre lännen har ju inte heller någon elektronik på pumparna. Det är bara magnet on/off. Vet inte när gränsen börjar vara nådd och man borde skicka pumpen på service. Kanske någon som vet mera om saken som kan ge råd. Blir säkert dyrt om lagringens delar lossnar och åker in i i pumpens mera vitala delar.
Min gör så att den vill smyga alldeles litet, men om man trycker riktningsomkastaren åt motsatt håll fram och åter står den stilla sen. Oftast krävs det också litet svag lutning för att det skall märkas. Och som sagt, bara vid kall olja. Ju kallare desto mera. Kör med SAE 10w-30 för förra ägaren gjorde så också. Är säkert litet styvare på vintern än 32-hydraul. men ska smörja bättre. Ursäkta off-topic!