Skördare

Tigercats nya slutavverknings skördare

9 inlägg 4007 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tigercats nya slutavverknings skördare

FredrikHuggarn  
#411235 Hej läste i nya trucking tidningen att tigercat visar sin nya slutavverknings skördare på elmia wood till sommaren. Stod att dom skulle ha kranen lika som Komatsu! Blir nog en bastard det[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tigercats nya slutavverknings skördare

Fredrik Reuter  
#411241 Hej, vi har diskuterat kommande skördaren i tråden Tigercat, ny stor skördare på G

Tyvärr verkar det inte finnas så mycket info ännu. Är det någon som har, posta gärna upp det i denna tråd eller tråden som länkas ovan.

Användarvisningsbild

Re: Tigercats nya slutavverknings skördare

Fredrik Reuter  
#411245 Maybe @mikehonkala knows more about this? Mike, were talking about a new coming wheeled harvester from Tigercat. Have You heard something about this machine in the states?

Avatar Fallback

Re: Tigercats nya slutavverknings skördare

FredrikHuggarn  
#411246 Stod att det skulle sitta en iveco steg4 motor och att den kommer troligtvis som 6 och 8 hjul.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tigercats nya slutavverknings skördare

Fredrik Reuter  
#411247 Ok, kommer den tillverkas i Europa då? Kanske till och med i Hede?

Avatar Fallback

Re: Tigercats nya slutavverknings skördare

mikehonkala  
#411932 I have not heard of this machine. Will it be like Eco Log then?

Avatar Fallback

Re: Tigercats nya slutavverknings skördare

Jole  
#411969
Fredrik Reuter skrev:Ok, kommer den tillverkas i Europa då? Kanske till och med i Hede?


Lade inte Tigercat ned fabriken i Hede?

Användarvisningsbild

Re: Tigercats nya slutavverknings skördare

Fredrik Reuter  
#411971 Jole: Jo, jag har någon svag aning om det också, men vart tillverkar de Tigercat 1135 i så fall?

Mike: We do not know how this new harvester will look like. I´ve reckoned it to be like a Prentice 2510, but I could be wrong.
Why? I thought it should be built in USA or Canada and based on the philosophy that constructed the massive Tigercat 1085 forwarder.
But then the magazine who wrote about this new machine stated that it comes with an Iveco tier4 diesel, that is more europe-ish imo, given that Iveco is made in Italy?


Avatar Fallback

Re: Tigercats nya slutavverknings skördare

Jole  
#412053
Fredrik Reuter skrev:Jole: Jo, jag har någon svag aning om det också, men vart tillverkar de Tigercat 1135 i så fall?


Anläggningen i Hede var bara en monteringsfabrik. Vad jag vet så byggs delarna till 1135 i någon av Tigercats fabriker i Ontario.
Monteringsverksamheten i Hede flyttades till Kincardineshire i Skottland 2012 och efter det var bara reservdelslager, service och försäljning kvar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).