Skördare

Byta hydraulpump

6 inlägg 4463 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Byta hydraulpump

baste82  
#377568 Tänkte ge mig på att byta både pump och åkmotor på min Valmet 921.. Är det tekniskt möjligt att göra med oljetanken kvar på maskin och genom att bara tömma den? Eller måste den lyftas av?

Nån som gjort detta projekt på någon valmet? Knstruktionen är ju samma på de flesta, och hade uppskattat tips?



   TS
Avatar Fallback

Re: Byta hydraulpump

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377606 Har inte gjort det själv men sett när dom på swelog/komatsu haft inne maskiner och gjort det. Dom lyfter inte bort tanken

Avatar Fallback

Re: Byta hydraulpump

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377608 Har bytt på en 901 inga bekymmer.
Töm tanken.
Byt den stora sugslangen samtidigt.kan va knöligt att få dit den annars bara lite lyfthjälp när du kyfter ut o i grejerna.
Byt drivkivan oxå.

Avatar Fallback

Re: Byta hydraulpump

baste82  
#377993 Tack för snabba och bra svar, då låter jag tanken stå kvar under bytet.

En annan sak, hur tömmer jag tanken lättast?

Återigen, tack för alla tips. Spar massor med tid när ni delar med er av er kunskap.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta hydraulpump

skogsjan695xl  
#377995 På höger sida bak på tanken sitter det en tema snabbkoppling.

Avatar Fallback

Re: Byta hydraulpump

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#378006 Om du har tillgång till travers st lyfta med så underlättar det om du svetsar ihop ett L av fyrkantprofil eller liknande med öglor för travers och för att fästa kedja,då får du in spetsen på L under hydraultanken vilket gör lyftet betydligt enklare....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).