Skördare

Rottne 2004 problem.

10 inlägg 6861 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne 2004 problem.

rottnemattias  
#370950 Har en Rottne 2004 årsmodell 1998 med EGS 400 och den har nu börjat jävlas med att den inte vill/orkar mata eller såga om man inte samtidigt belastar vänstra spaken lite (rör kranen). Mycket irriterande när man inte får något flyt i körningen.
Vad kan vara felet?
MVH Mattias



   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne 2004 problem.

väghultarn  
#371017 Fukar den när du överströmmar pumpen tex kör utskjutet in? Isf kan det vara pumpen inte får signal att vinkla på vid körning med aggregat o bygger därför inget tryck.

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 problem.

rottnemattias  
#371024 Ja den funkar ju när man rör kranen sakta med vänsterspaken samtidigt som man bearbetar trädet. Vad kan vara problemet om den inte kör igång enbart med aggregatet?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 problem.

bodaedet  
#371025 Troligen Ls ventil eller ls givaren, som tjorvar.

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 problem.

rottnemattias  
#371029 Ok. Ursäkta dumma frågan men vad ska jag kolla och göra åt det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 problem.

Fredrik Reuter  
#371069 Hej,
Du borde kunna se aktuellt LS-tryck i datorn. Om inte så är det väl manuell manometer på testuttag ute i aggregatet.
Jag röstar också på fel i LS i aggregatet, pumpen får ingen signal att vinkla ut när du startar en funktion i aggregatet, men när du rör kranen så vinklar pumpen och gör så funktionen i aggregatet får iaf lite tryck.

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 problem.

rottnemattias  
#371083 Ok, tack för hjälpen. Då är det bara att börja kolla där. Lite svårt när det kan fungera ibland och sen rätt som det är så är det dött, men får prova att framkalla problemet. Tackar!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 problem.

bodaedet  
#371141 Minnet är kort, men vill minnas att Ls givaren sitter upp till höger i agg. På sågventils sidan. Där går det en kabel ifrån, kontrollera den, kan vara glapp i den iom att det kommer och går.
(Kan blanda ihop med Egs402 också[emoji15]). Tror dock inte att du ser trycket i Dsp, kan iofs ha fel där med.

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 problem.

rottnemattias  
#371178 Aha, tack för det, då ska jag börja kolla där! hoppas att jag hinner kolla på det i helgen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004 problem.

LudwigBjörkman  
#372134 Hade exakt liknande problem i Rottne 2002 från -95. Det visade sig vara ett elfel av allra enklaste typ, helt enkelt en säkring som hade gått. Kolla det!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).