Skördare

Besten

10 inlägg 4984 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Besten

Jonashuggare  
#369628 Halloj
Är det nån som vet var Besten tog vägen? Står de o samlar damm i en lada? Hur många tillverkades?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Besten

Fredrik Reuter  
#369670 Det sista jag såg av Besten var på Elmia, i Gremos monter (de tog väl över konceptet) och då hade de byggt om den till en markberedare har jag för mig.

Hur det är nu vet jag inte, hoppas någon har koll!

Avatar Fallback

Re: Besten

skogsterri  
#369693 Vad jag hört rykte om så köpte en entreprenör upp besten och tog kran och aggregat på den.

Avatar Fallback

Re: Besten

Jonashuggare  
#369949 Det är en komplett besten jag är ute efter och att kunna manövrera från marken.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Besten

Peteflamingstar  
#369979 Vet att en skogsägare i Ludvika har en maskin liknande Besten, kan inte säga exakt om det är en sån då jag inte sett den i verkligheten. Kan forska i saken om du vill.

Avatar Fallback

Re: Besten

Jonashuggare  
#370001 Ja det hade varit snällt,,, där finns små självgående hypromaskiner men det är en best jag e ute efter...

   TS
Avatar Fallback

Re: Besten

väghultarn  
#370032 Sist jag såg den stod den hos sp-maskiner i Ljungby ombyggd till markberedare.men det nog minst två år sedan. Ring o prata med säljaren.han vet kanske mer var den tog vägen.

Användarvisningsbild

Re: Besten

ananders  
#370091 En kran från en best sitter på en sködare i skåne.

Avatar Fallback

Re: Besten

Ådii  
#370094 Vet ju inte vad du skall hugga med den gallring eller slutavverkning men det finns även ett finskt företag som bygger maskiner liknande besten. Så om den uppfyller dina krav så kan den ju kanske vara ett alternativ också.

http://rakkatec.fi/


Avatar Fallback

Re: Besten

Jonashuggare  
#370448 Nja jag ska gallra medel/grov lövskog så den maskinen duger inte, det är legepycke som vi säger i skåne :lol: . Har funderat på grävmaskin men de är alldeles för klumpiga så besten hade varit lösningen för mig... Anledning till att jag inte vill ha en vanlig skördare är att man måste kunna "hjälpa" maskinen med träden.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).