Skördare

Rekommendationer skördaraggregat

5 inlägg 4404 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rekommendationer skördaraggregat

josefinL  
#328788 Vi ska köpa nytt aggregat, är ganska nybörjare. Vad rekommenderar ni och varför? tittar på Loxmax, Kesla, SP och Waratah bl.a..



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rekommendationer skördaraggregat

Fredrik Reuter  
#328791 Hej,
Till vilken skördare är det och gallring eller slutavverkning?

Användarvisningsbild

Re: Rekommendationer skördaraggregat

josefinL  
#328799 Ja grejen är att vi även tittar på skördare..alt sätta aggregatet på en grävmaskin. tar gärna rekommendation på skördare och aggregat ihop

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rekommendationer skördaraggregat

josefinL  
#328807 Det är för slutavverkning

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rekommendationer skördaraggregat

Fredrik Reuter  
#328808 Hej,
Tillverknas egna aggregat är ju ofta lämpliga då de är anpassade oftast för varje maskin. Även apteringsdatorn spelar viss roll här.

Gäller det aggregat till grävare på ex jibb så får man nog väva in att en apteringsdator måste köpas med agg. Utan att ha full koll så kan kanske fristående aggregatstillverkare fungera bra. Ex Logmax som har sitt Logmate system till. Jag tror detta kan bli mer kostnadseffektivt än att ex köpa Timbermatic datorn från jd som är anpassad för detar basmaskin.

Övriga kan vara SP och Kesla. Men jag vet inte riktigt hur de löst det med apteringsdator.

Gäller det skördare så följer ju oftast aggregat med. Gör det inte det så har i princip alla tillverkare idag anpassningsmodulet så aggregat kan jobba ihop med bef dator.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).