Skördare

Kana i slänt med skördare

11 inlägg 5108 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kana i slänt med skördare

Fredrik Reuter  
#302113 Att åka kana i en slänt med en stor skogsmaskin kan vara nervpåfrestande.
Hitta denna på YouTube. Har det hänt er någon gång?
När jag körde skördare hände det några gånger, men jag tror bara en gång i ungefär samma hastighet som den i filmen.

Lurigt när man lyckas vrida midjan som han gör på filmen.





   TS
Avatar Fallback

Re: Kana i slänt med skördare

Naders  
#302141 Nu har jag aldrig kört skördare men nog hade jag lugnat mej med en kopp kaffe å en snus efteråt......

Avatar Fallback

Re: Kana i slänt med skördare

Ådii  
#302146
Naders skrev:Nu har jag aldrig kört skördare men nog hade jag lugnat mej med en kopp kaffe å en snus efteråt......


Sen kanske kalsongbyte och ledigt resten av dagen :cry:

Användarvisningsbild

Re: Kana i slänt med skördare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#302152 Ja, särskilt som slänten verkade fortsätta lika brant nedanför! Puuhhh!

Avatar Fallback

Re: Kana i slänt med skördare

Blivande snickare  
#302153 Fy fan vilken färd! :shock:

Bakåt åkning med stockbilen på en isig skogsbilväg är en annan aktivitet som kan kräva kalsongbyte :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Kana i slänt med skördare

totte  
#302161 Hugaligen :shock:

Användarvisningsbild

Re: Kana i slänt med skördare

JensSkoog  
#302184 Fy för den Fula, vilken åkning! :surp: Starkt bara å holla kameran i ro.

Användarvisningsbild

Re: Kana i slänt med skördare

Skogsfrost  
#302190 Rutschat utför har man gjort med fullastad skotare några gånger, både på längden och tvären. Men inte på detta viset! :shock:
Undrar om det hade gått bättre om de hade skodd hjulen med kedjor och band?

Avatar Fallback

Re: Kana i slänt med skördare

torpöbo  
#302191 Vet en som sade upp sig efter en sådan resa. Minns inte om det var i skördaren eller skotaren han kanade, men det var i alla fall på berg som smordes av vitmossa.

Avatar Fallback

Re: Kana i slänt med skördare

Ferguson system  
#302198
Blivande snickare skrev:Fy fan vilken färd! :shock:

Bakåt åkning med stockbilen på en isig skogsbilväg är en annan aktivitet som kan kräva kalsongbyte :mrgreen:


Veit om en som opplevde det med lastebil da han satt i krana. Han var heldigvis snartenkt å fikk tak i en buskelegg like før bilen gikk utfor en skrent.

Avatar Fallback

Re: Kana i slänt med skördare

Blivande snickare  
#302206 Skrent. Antar att det är en brant på norska och dom brukar ju vara direkt små i Norge :shock:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).