Skördare

H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

25 inlägg 16574 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

Seb macahan  
#264703 Nu har det blivit affär. En Tigercat H09. O snart är det julafton.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

jonathanA  
#264775 Låter ju helt underbart! :-D

Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

Seb macahan  
#264783 Det är det.
Det kan bara vara vi män (pojkar) som kan bli så lyckliga av vetskapen att man ska få hem en hög med stål som är skitig och luktar olja. Jag har försökt inspirera min fru att detta kan vara bland de lyckligaste dagarna i mitt liv (ja inte i närheten av då när jag träffade henne, o barnen och vår bröllopsdag och allt det där då) men efter det ja då kan det vara den dan. Hon tittar på mig som jag är dum i huvudet vilket jag fullkomligt förstår att jag är.
Men ändå.. En egen skördare... Finns det fler drömmar som kan gå i uppfyllelse??!!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

jonathanA  
#264798 Förstår din känsla! B-)
vad har Du och skotar med efter denna leksaken?

Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

Seb macahan  
#264810 Tanken är att det ska skotas med en NewHolland t6020elite skogsombyggd med dubbelkommando och en Mowi 10t vagn med 400kran.

Just nu sitter jag och pluggar DASA 4. 306 sidor. Det lustiga är att när man gick i skolan så började man pusta så fort man öppnat en bok. Nu sitter man på helspänn och kommer i håg det mesta av hittills lästa 40sidor. Och man gör det på sin fritid. Systemet verkar ju faktiskt ganska enkelt. Vet inte varför man byggt upp nån spärr att det ska vara så svårt. Men visst man ska nyttja det också. En sak o sitta i en stol o läsa. Komma i håg det i maskinen kanske blir värre.

   TS
Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

totte  
#264815 Har varit med om det ett antal gånger, aldrig lär man så mycket så snabbt, som när man faktiskt måste. Är det dessutom den nya juklappen som skall läras in så är inspirationen på topp :grin: !

Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

bodaedet  
#264819 Grattis å lycka till.
Jag hade heller aldrig kört skördare när jag köpte min 2004, det är ju ingen som vill anställa en som inget kan.

Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

Seb macahan  
#266656 Nu står den på gårdsplanen. Imorgon blir det nog inget jobbande för min del........ska ta lite bilder och prova o köra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

totte  
#266658 Spännande!!

Användarvisningsbild

Re: H8, Tigercat H09, Forestline C90 ???

jonathanA  
#266660 Julafton =)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).