Skördare

901 S2 dataproblem!

2 inlägg 3001 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

901 S2 dataproblem!

tompaengdahl  
#238551 Hej

Vi har en gammal valmet 901 S2 från 98 med en gammal DOS-dator i. Tror att det program WMM1000 och uppdatering aptman 3.1. Finns det någon som har instruktionsboken för programmet loggman/maxipris där man gör listorna?

Jag håller på att knappa på en lista just nu, men det skulle vara så mycket lättare med tydliga instruktioner. :smile:

En annan fråga:
När man kopierar över prislistor från loggman/maxipris vill datorn att man väljer omräkningstal 101-200. Vad ska man välja?

En tredje fråga:
Är det någon som har hyfsat uppdaterade prislistor på diskett till försäljning?

Mvh
Tomas



   TS
Avatar Fallback

Re: 901 S2 dataproblem!

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#239059 Hej!

Om det är en PC med DOS i så är det med all sannolikhet en Maxi-dator du har.

På brorsans MAXI ligger det manualer till Loggman och Maxipris i Loggman-mappen. Dom heter "LM25MAN" och "MP11MAN".
Jag har kopior av dom, men åäö visas inte korrekt i mina, så de är lite tröttsamma att läsa.
Kolla i din dator först, hittar du inga manualer så kan jag maila mina om du PM:ar en emailadress.

Det finns exempel på apteringsfiler att ladda ner här: http://www.dasa.se/ladda-ner/program
Din dator bör vara en Maxi1

Jag har inga färska prislistor själv tyvärr. Enda jag har är en från 2007 från Vida.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).