Skördare

Ponsse Buffalo Dual

22 inlägg 12176 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ponsse Buffalo Dual

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16129 Här är bilderna på Dualen. Den är bytt mot en Björn sen i höstas.

B-M Skogsavverkningar i Älgrås som äger den, nån som känner till dom?


Senast redigerad av PonsseBuffaloDual lör 12 jan 2008, 13:56, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16132 mer bilder:

   TS
Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16133 mer:

   TS
Användarvisningsbild
Skog  
#16137 Japp, den där Dualen har jag levererat gick ca 8000 tror jag innan de bytte bort den mot en Ponsse Bear. Bosse å Micke är ena riktiga "sköningar" tycker jag inga bekymmer där inte. De har 1 st Ponsse Bear 2st Ergo 1st Wisent 1st Buffalo King ! 1st Elefant å 1st Smv Rapid tror jag :roll:

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16140 jasså dom har kvar Kingen, ja trodde dom bytte bort den helt när dom köpte Elpephanten, Ja de är ena trivliga filurer :) tror tillochmed att den gick 10 000 timmar :?:

du har inga bilder därifrån eller?

   TS
Användarvisningsbild
Skog  
#16141 Nej inga bilder, men du kan ju kolla på ww.ponsse.com på videogalleri vidare på fackmän där är de en intervju med Bosse.

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16142 jo den har ja sett, ganska fränt att dom är med där av alla som kör Ponsse i Svergie

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#16148 Norrlänningar är oftast "sköna filurer",,,,,8) :D

http://www.ponsse.com/videogallery/movi ... e=60251005

Skulle ha varit intressant att höra lite mera om varför de gick "från grönt till gult"?.

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16149 hehe, ja dom är väl rättså lugna av sig.
Ja de skulle va kul å veta mer om det, och va dom har haft gröna maskiner, det kankse "Skog" vet?

   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16161 Verkar lite udda med band på traktordelen endast tycker ja...Borde ju va vilja ha i bak för stabiliteten åxå...

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16166 ja det var lite konstigt :?

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16167 jo men de är för att dom bara har den som skördare :)

   TS
Användarvisningsbild
Skog  
#16168 Tror att de fick prova en HS16 Ergo en 00: å då hade de själv en 1270 som de tyckte gick bra. Efter den demon så köpte de direkt den HS 16 för efter så tyckte de 1270 inte var så vass ändå :wink:
Tror de hade en Buffalo då som de i den svängen bytte mot en ny med nya K90 kran: Sen bytte de till sig en Ponsse Ergo när nya serien kom
04 bytte de Buffalon till en ny med nya "faceliften" då. Tror även att Dualen hamnade på 04 möjligen 05 med. Sen har jag lite dålig koll å jag ska defenitivt inte "svära" på att de jag skrivit riktigt är så :roll:

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16170 ok, Dualen är en 04a

   TS
Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16177 Ni har väl sett på Ponsses broshyr om Buffalo, det är B-M skogs

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).