Skördare

Stendöd Rottne H8 2007

21 inlägg 12203 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stendöd Rottne H8 2007

rocky  
#202363
bodaedet skrev:Ny pump på plats, H8an gick igång efter mycket luftning och svordommar. Gick då bara på tre och en halv cylinder. Injektorn på ettans var kass, meken hämtade en, och nu går den bättre än någonsin. Förfiltret och mekaniska matarpumpen förbikopplad det tillverkades luft där efter allt skruvande. Nu skall det bli nya tätningar och pump även där, är trött på att lufta aset varannan dag.


Hm kom tänka på en sak med bränslerören. Vet inte om det är så på den modellen men vi hade det på en 810D att det satt gummi bussningar på rören vid varje skarv/anslutning, under själva muttern som håller skarven/anslutningen. Dom hade med tiden löst upp sig så mer än hälften var borta. Fick fenomenet att anslutningen var drogen så mycket det gick men ändå fick den luft och tappa bränsle för röret "glappade" i kopplingen.

Användarvisningsbild

Re: Stendöd Rottne H8 2007

bodaedet  
#202492
skogsjan695xl skrev:Gött att få igång den lilla blå skalbaggen. För det ena till det andra. Ska du sälja en maskin?


Jepp den lille blå ska bort, köpte en H8 i sommras. Men 2004 går några dar i veckan än, problemet är att ha folk te allt. Kanske blir lite mindre kört med den nu, det blev ju tallôssing nu. 😈
Var kör du nu?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stendöd Rottne H8 2007

bodaedet  
#202493
rocky skrev:
bodaedet skrev:Ny pump på plats, H8an gick igång efter mycket luftning och svordommar. Gick då bara på tre och en halv cylinder. Injektorn på ettans var kass, meken hämtade en, och nu går den bättre än någonsin. Förfiltret och mekaniska matarpumpen förbikopplad det tillverkades luft där efter allt skruvande. Nu skall det bli nya tätningar och pump även där, är trött på att lufta aset varannan dag.


Hm kom tänka på en sak med bränslerören. Vet inte om det är så på den modellen men vi hade det på en 810D att det satt gummi bussningar på rören vid varje skarv/anslutning, under själva muttern som håller skarven/anslutningen. Dom hade med tiden löst upp sig så mer än hälften var borta. Fick fenomenet att anslutningen var drogen så mycket det gick men ändå fick den luft och tappa bränsle för röret "glappade" i kopplingen.


yes de sitter där på min med, ska bygga om allt när jag får grejjor. Förfiltret sitter ju före matarpumparna så det sugs ju igenom detta, ska dra om slangar så att dieslen trycks igenom filtrena istället, sitter visst så på de nyare. Då ska jag passa på att sätta slang istället.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stendöd Rottne H8 2007

rocky  
#202552 Ja så sitter det på dom nya. Ja det låter bättre och enklare. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Stendöd Rottne H8 2007

skogsjan695xl  
#202590
bodaedet skrev:
skogsjan695xl skrev:Gött att få igång den lilla blå skalbaggen. För det ena till det andra. Ska du sälja en maskin?


Jepp den lille blå ska bort, köpte en H8 i sommras. Men 2004 går några dar i veckan än, problemet är att ha folk te allt. Kanske blir lite mindre kört med den nu, det blev ju tallôssing nu. 😈
Var kör du nu?


Ja fy satan vad blött det blev direkt. Jag är utanför åmot i brevik på en gallring på 1000+ kubik. Kanske dina röjare som vart här?

Avatar Fallback

Re: Stendöd Rottne H8 2007

Osby  
#658110 Hur ska dioderna lysa på ECUn för att det ska vara rätt?
/Börje

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).