Skördare

Timberjack 1270 som hittat ett surhål!

15 inlägg 8356 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Timberjack 1270 som hittat ett surhål!

Fredrik Reuter  
#14711 Hej,
Det ska tydligen vara 6 videos men hittar bara 4 nu (lägg gärna in en länk till de sista om ni hittar dem):

http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=Search



   TS
Användarvisningsbild
Timberjack74  
#14714 De kan man kalla dyk :wink:
Man mår ju lite illa när man ser hur dom drar i kranen, den lär ju knappast vara dimensionerad till att dra så.

Användarvisningsbild
Skog  
#14716 Timberjack kranarna brukar spricka sönder ändå så den där bärgningen var nog knappast bra för den kranens livslängd :roll:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14717 Nog måtte väl föraren ha varit "oslängd" till att köra när man lyckas plantera maskinen i ett dyl surhål.

Det var ju inte av "pottstorlek" precis.

Man hade ju "gråtit blod", som maskinägare,,,, men vad göra?.

Avatar Fallback
Fisketorp  
#14718 Går inte en förare och spanar i terängen innan han drar ut med maskin?

hur gick det fick dem upp den?

att dem vågar stå så nära spänd vajer, kan inte en som går av klyva en människa?

hade gråtit blod bara av att tänka vad maskinägaren tyckte av mig om jag satte den så=)

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14719 Nej, en del verkar minsan inte vilja lämna "hyttvärmen" i onödan för att reka vad som finns framför maskinen, och då kan det bli både besvärligt,,,,och dyrt!.

Avatar Fallback
Frippe  
#14720 men helvete vad han hade satt sig

Användarvisningsbild
masterchief  
#14721 Vet om en som satte en 2004a så det var gyttja upp till armstöden i hytten, kostade närmare 400000 att reparera med allt strul som blev....
Och det var inte jag som satte den 8)

Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14726 Finns en 5:e del nu, den 6:e kanske kommer.

Man blir lite förundrad när dom håller på, risker för person och maskinskador verkar inte vara nåt dom tänker på...

Avatar Fallback
Fisketorp  
#14727
masterchief skrev:Vet om en som satte en 2004a så det var gyttja upp till armstöden i hytten, kostade närmare 400000 att reparera med allt strul som blev....
Och det var inte jag som satte den 8)


Du är möjligen inte "scitzo" och pratar om din "kompis" Olof? :wink: :D

Alltså hur får dem ens upp så tunga maskiner som satt sig såppas?
tycker det att terängen runt om surhålet inte borde vara den allra bästa att bärga ifrån, men det kanske det är?

Går det inte att tillkalla försvaret så dem rycker ut mot en mindre kostnad dem har ju välldigt fina stridsvagnsbärgare

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14728
masterchief skrev:Vet om en som satte en 2004a så det var gyttja upp till armstöden i hytten, kostade närmare 400000 att reparera med allt strul som blev....
Och det var inte jag som satte den 8)



:shock:

Hur gäller det med försäkringar vid ett sådant här tillfälle?.
400 000:- är ju ingen liten smäll precis

Användarvisningsbild
masterchief  
#14741 Försäkringen täckte det mesta av det, men stillestånd och självrisk fick han stå för själv.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14742 Ser ju nästan ut som han kört ner sig i nåt dike lr. nå.
...

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14826 det var nog det värsta jag har set.. hehe.. kul o ringa chefen o säga att man har kört ner sig ocg desutom nästan lyckas lägga omkul maskin oxå.. inte den veckan man löneförhandlar direkt..

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14836 Del 6 är uppe nu,,,,

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).