Skördare

Sågkedjor

5 inlägg 3489 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågkedjor

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13367 Nån som kör med Stihls Rapid Micro Harvester Special kedja?
Har provat den,och lär säga att det är en fröjd när man sätter på en,skär som smör i solsken.
Dock har vi haft lite problem att få samma bett i de slipade. Diskuterade med stihl representant på SMF och troligen ska dom slipas tvärare än vad vi har fått nu. Så lösningen verkar vara inom räckhåll.
Är det värsta som finns om man kör riktigt grovt och det inte skär som de ska,blir inte alls lika flyt i körningen.



   TS
Användarvisningsbild
pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13381 Jag har kört den ganska länge & tycker lika som dig, Brukar slipa hos Iggesund där säger dom att det ska vara hetare vinklar på stihl HS kedjan, men att dom har för få att slipa för att kunna ställa om vinklarna.

De sa också att materialet var bättre, för det funkade inte att slipa "vanliga" kedjor med stihls vinklar!

Användarvisningsbild

stihl

Valmet Anders  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13387 har kört med dom i säkert 2 år, å jag tycker som ni men "min" slipare verkar få till så att även dom går bra:D

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13388 En till stor fördel är hållbarheten,är ytterst få som går av lär ja säga. Så att dom är lite dyrare tjänar man nog in endå i slutändan.

   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14168 Vi har luskat runt lite samt pratat med en från Stihl. Har kommit fram till att det eventuellt kan vara att ryttarna tas ner för mycket.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).