Sida 2 av 2

Re: Svag kran

Postat: sön 19 aug 2012, 17:39
av finskpinne
Men jag rekommenderar starkt att du använder en mätare när du ställer upp trycket. För om du ställer upp trycket för mycket så lider både kranen och cylindern. Och dessutom grundmaskinen, nu är ju iofs grundmaskinen en 911 så den borde ju klara av detta aggregat och denna kran galant. Är det dubbelutskjut eller enkelt? Kör man med för höga tryck så blir livslängden lidande och dessutom bränner man onödigt mycket bränsle...

Re: Svag kran

Postat: sön 19 aug 2012, 20:21
av skogsjan695xl
Det är dubbel. Satt och kollade lite i reservdelsboken om sektionen. Det sitter fasta tryckinsatser så det glr inte ställa trycket högre än dom utan att byta tryckinsatserna. Det sitter inget tryckuttag på lyften så jag skarvar på en slang så trycket kollas.

Re: Svag kran

Postat: sön 19 aug 2012, 21:12
av ulfgustav
Är det inte så att det både är schockventiler (fasta) och signaltryckbegränsare (ställbara) på sektionen. Normalt sett så kan du då ställa signaltrycket till ca 80% av chockventilernas värde. Ställer du dem högre ja då förorsakar det överströmning i chockventilen med värmeproblem som följd

Re: Svag kran

Postat: mån 20 aug 2012, 20:40
av finskpinne
Jo nog ska det oftast finnas chockventiler, det brukar stå på dom hur många bar dom är. Dom ser oftast ut som vanliga proppar som skruvas med innersex-nyckel.