Skördare

Drivarvagn till skördare?

4 inlägg 2810 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Drivarvagn till skördare?

Fredrik Reuter  
#12796 Hej,
Är detta en idé som ni tror på?

http://www.lantbruk.com/Article.jsp?article=34930

Det var bilder med i senaste Skogsland.

MvH Fredrik



   TS
Avatar Fallback
Ellingsson  
#12799 såg den i land jag också...det låter ju som en bra ide men på nåt sätt känns det bättre med en skotare och en skördare,tvivlar på att om den där stor drivaren ska till att gräva till en basväg med sitt skördar/grip aggregat att det inte går så bra...vore roligt att se om den klarar att hålla nån produktion

Användarvisningsbild
masterchief  
#12801 Har svårt att tro att avlastningen fungerar tillfredställande med en skördarkran.
Lär bli låga vältor.... Vet hur puligt det kan vara när man gör högstubbar och har parallelföring...
Sedan har du inte snabbheten i ett skördaraggregat som en grip.
Skulle tro det kräver antingen sortrena lass eller skiljestöttor.
Men lyckas han få till det är det bara att gratulera, roligt med nya ideer, det behövs om utvecklingen ska gå framåt...

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12804 tror inte alls på detta..
ska du man göra en invenstering som inte ökar produktionen på sködaren utan istället minskar den?? har en stor sködare för kanske 4 miljoner till att rulla fram o tillbaks på en basväg? nä tack.. desutom skulle det inte funka på dom marker vi kör på.. och när man flytta med tralier hur ska det då funka? vi får precis plats med sködren o sen tankvagnen på släp efter..
kan tänka mig att efter en skotare där du har långt att åka så kan det nog ge en vinst på finare marker men det konceptet är ju inte nytt utan bara lite vidareutvecklat.. då det redan nu finns dom som kör med en extra vagn med ihopdragbar dragstång..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).