tis 28 feb 2012, 21:17#163760Någon här som kör en sådan och kan berätta hur det fungerar? Har bara hört lite snack om att nya datorn inte lirar nåt vidare ihop med det aggregatet och vissa funktioner då ej fungerar, tex pulsöppning men även andra funktioner. Någon som vet mer?
Skördare
Komatsu 911.5 med sp 561
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tis 28 feb 2012, 21:28#163764konstigt om inte det fungerar. Det är ju valmets dator i agg. Hat ju ett 451 på våran TX och där fungerar allt iaf. Är samma dator i maskinerna också.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
ons 29 feb 2012, 08:43#163824Tilten är inte seg med sp561 o H14b.
Kolla in så tider mm står rätt,, är ett smygläge på slutet som kan spöka till det.
Kolla in så tider mm står rätt,, är ett smygläge på slutet som kan spöka till det.
ons 29 feb 2012, 19:10#163912den tiden kan vi ställa in på tilten. Första svepet man gör med flerträdshanteringen är lite seg, från det man aktiverat den tills det händet nått. Men jag tycker inte det stör produktinen någonting. Får försöka göra en film någon dag.
Liljemark Skogsavverkning
fre 16 mar 2012, 10:59#166550Att första svepet efter uppstat går segt, speciellt vintertid har med kall olja o göra.
Brukar motionera aven flerträden vintertid innan man börjar köra med dem. Annars tappar man i regel första trädet pga att armarna gått segt.
Brukar motionera aven flerträden vintertid innan man börjar köra med dem. Annars tappar man i regel första trädet pga att armarna gått segt.
fre 16 mar 2012, 17:18#166590Kom ju ett servicemeddelande från SP här om dagen att man skulle byta slangarna till tiltkolvarna från 1/4" till 3/8" då skulle tilten gå 25% snabbare. Det sitter 3/8" från början på en del.
volvo bm 400, Husqvarna 560xpg, 372xpg
tis 20 mar 2012, 14:55#167235Mmm vill minnas att vi hade trubbel på en .4 jag körde. Tror vi fick byta flytlägesventilen till en med större flöde eller hur det nu var.
Problemet uppstod vid slutavverkning när man matade medans trädet föll, då vill aggregatet kliva ur hela tiden. Trädet föll alltså fortare än vad tilten kunde gå. Knivarna skar i stammen på baksidan. Tog ett tag innan vi kom på vad det var. Men det borde dom ha lärt sig vid det här laget tycker man? Det var ju två år sen vi hade samma problem.
Problemet uppstod vid slutavverkning när man matade medans trädet föll, då vill aggregatet kliva ur hela tiden. Trädet föll alltså fortare än vad tilten kunde gå. Knivarna skar i stammen på baksidan. Tog ett tag innan vi kom på vad det var. Men det borde dom ha lärt sig vid det här laget tycker man? Det var ju två år sen vi hade samma problem.
Studerar

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).